וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוכמן מתמודד על רכישת ויטה

אורה קורן ועמירם כהן

5.2.2009 / 17:21

קרן סקי המנוהלת על ידי יוכמן רוצה לרכוש את החברה שנקלעה לקשיים. לויטה חובות של 260 מיליון שקל מהם 160 מיליון שקל לבנקים

קרן סקיי המנוהלת על ידי צבי יוכמן מתמודדת על רכישת ויטה פרי גליל, שנקלעה לקשיים. לחברה חובות בכ-260 מיליון שקל, מהם 160 מיליון שקל לבנקים והשאר לספקים ונושים נוספים.

הבנקים החליטו להפסיק לגלגל את חובות החברה וכתוצאה מכך היא היתה על סף סגירה. בהתערבות בית המשפט ובהסכמת הבנקים ניתנה לבעלי החברה ארכה של כשלושה שבועות לגיבוש הסדר שיספק את הנושים ויאפשר להמשיך להפעיל את החברה.

השבוע הוגשו ההצעות של הגופים המעוניינים ברכישת החברה. בשבוע הקרוב אמורים בעליה והבנקים להחליט על המתווה שיאפשר את המשך הפעלתה.

בין המתמודדים הנוספים לרכישתה, שהוזכרו בשבועות האחרונים, נכללים החקלאים, ספקי החברה בשיתוף הבעלים הנוכחיים, חברת ויליפוד וחברת פרי ניר, שעלולה להתקל בהתנגדות הממונה על ההגבלים העסקיים.

אסיפת נושי פרי הגליל שאמורה היתה להתקיים הערב (חמישי) נדחתה לשבוע הבא. דחיית המועד תאפשר הגשת הצעות רכש נוספות ושיפור הצעות שהוגשו. להערכת גורמים המקורבים למפעל הוגשו למנהלים המיוחדים ארבע הצעות רכש או תפעול.

אותם גורמים העריכו, שהסיבה לדחיית אסיפת הנושים ליום חמישי הבא, נובעת מכך שהבנקים ביקשו מבעלי ההצעות לשפר את הצעותיהם.

מרכז הטיפול בנושא ויטה פרי הגליל מטעם הנושאים החקלאיים פיני מהר"מ אמר כי 80 מגדלי ירקות, ספקי התוצרת החקלאית לויטה פרי הגליל, לא זרעו את האפונה המיועדת לעיבוד במפעל ויחסרו לו 8000 טון אפונה ליצור שימורים. עוד אמר מהר"מ כי כל עוד לא יימצא הסדר לחוב בהיקף 28 מיליון שקל שמפעל חייב לספקי התוצרת שסופקה לו ב-2008, לא יזרעו את הירקות המיועדים למפעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully