וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: סגירה שלילית על רקע דו"חות כספיים מאכזבים; בורסת שווייץ ירדה ב-2.3%

נמרוד הלפרן

5.2.2009 / 19:39

ענקית ביטוח המשנה סוויס רה נפלה ב-28% לשפל, בשל כוונתה לגייס 2.6 מיליארד דולר מוורן באפט



בורסות אירופה נסגרו במגמה שלילית, בעקבות תחזיות ודו"חות כספיים מאכזבים של חברות ביבשת, בהן דויטשה בנק, יוניליבר וסוויס רה. בורסת לונדון נסגרה ללא שינוי; בורסת פרנקפורט עלתה ב-0.4%; בורסת פאריס איבדה 0.1%; בורסת שווייץ ירדה ב-2.3%, בעקבות נפילה של קרוב ל-30% שרשמה מניית ענקית ביטוח המשנה סוויס רה. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-0.1%, והוא נמוך כעת ב-2% מרמתו בתחילת השנה.



הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר היום את הריבית בגוש היורו ללא שינוי, ברמה של 2%, לאחר סדרה של ארבע הורדות ריבית מאז חודש אוקטובר. הבנק המרכזי של בריטניה הוריד מוקדם יותר היום את הריבית בבריטניה ב-0.5% לרמה של 1% - רמתה הנמוכה ביותר מאז נוסד בנק אוף אינגלנד בשנת 1694.



סוויס רה (סימול RUKN.VX) צללה ב-28% לשפל, לאחר שחברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם הודיעה היום כי תגייס 3 מיליארד פרנק שווייצי (2.6 מיליארד דולר) מחברת ההחזקות ברקשייר התאוויי של המשקיע המיליארדר וורן באפט - זאת לאחר שרשמה מחיקות בסך 6 מיליארד פרנק שווייצי (5.25 מיליארד דולר), בגין נכסים בעייתיים.



יוניליבר (סימול ULVR.L) הבריטית-הולנדית, יצרנית המזון וחומרי הניקוי השנייה בגודלה בעולם, נפלה בקרוב ל-6%, לאחר שלא סיפקה תחזית לשנה הנוכחית ולא אישרה מחדש את תחזיותיה לשנת 2010, בשל חוסר ודאות לגבי מצב הכלכלה.



דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, ירד ביותר מ-4%, לאחר שדיווח על הפסד של 4.8 מיליארד יורו (6.9 מיליארד דולר) ברבעון הרביעי של 2008, והודיעה על צמצום הדיווידנד המחולק למשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully