וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית על המשכנתאות בארה"ב עלתה לרמתה הגבוהה ביותר מאז דצמבר

סוכנויות הידיעות

5.2.2009 / 21:13

הריבית ל-30 שנה, הנחשבת לסטנדרטית בארה"ב, עלתה בשבוע החולף ל-5.25% לפי פרדי מאק



הריבית על המשכנתאות ל-30 שנה, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, עלתה בשבוע החולף לרמתה הגבוהה ביותר מאז דצמבר, ובכך מקשה על ניסיונות הממשל האמריקאי להוריד את הריבית לרמות נמוכות יותר, אשר יסייעו להגביר את הביקוש לבתים בשוק הדיור האמריקאי, הנתון במשבר הגרוע ביותר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30' של המאה הקודמת.



הריבית על המשכנתאות עלתה בשבוע החולף לרמה של 5.25%, לעומת 5.1% בשבוע הקודם, לפי נתונים שפירסמה היום ענקית המשכנתאות פרדי מאק. בתקופה המקבילה בשנה הקודמת היתה הריבית על משכנתא זו 5.67%.



רמת הריבית בשבוע החולף היתה הגבוהה ביתר מאז השבוע שהסתיים ב-11 בדצמבר, אז היתה הריבית ברמה של 5.47%. לפני שלושה שבועות נפלה הריבית לרמה של 4.96% - הרמה הנמוכה ביותר מאז החלה ענקית המשכנתאות פרדי מאק לעקוב אחרי נתון זה בשנת 1971.



"הריבית על המשכנתאות עלתה השבוע בעקבות נתונים כלכליים שהיו טובים במידת מה מהתחזיות", אמר הכלכלן הראשי של פרדי מאק, פרנק נותפט. "הכלכלה רשמה ברבעון הרביעי צמיחה שלילית של 3.8%, פחות מהתחזיות, והלחצים האינפלציוניים נותרו תחת שליטה. בה בעת, שיעור הנפילה בהכנסה האישית היה רק כמחצית מהתחזיות של חלק מהאנליסטים", הוסיף נותפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully