וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמועות: "תמר 1" מכיל כמות גז כפולה מהתחזיות

מאת אבי בר-אלי ונתן שבע

6.2.2009 / 7:08

קובי מימון עוקף את לב לבייב, נוחי דנקנר ואליעזר פישמן: ישראמקו מתקרבת למדד ת"א 25 - שוויה זינק פי 8 ל-2 מיליארד שקל - יותר מהשווי של קבוצת אפריקה ישראל, אי.די.בי וכלכלית לירושלים



>> מניות חברות האנרגיה השותפות בקידוח תמר 1 זינקו בשבוע האחרון בבורסה בתל אביב. ל-TheMarker נודע כי הסיבה לכך היא הערכות המסתובבות בימים האחרונים בקרב העוסקים בשוק האנרגיה, שלפיהן מבנה תמר מול חופי חיפה עשוי להכיל כמות גז טבעי בהיקף של 180-200 מיליארד מ"ק (BCM).



זאת בהמשך לדיווח של חברת נובל אנרג'י האמריקאית, שהצביע לפני כשבועיים על תגלית גז בהיקף של 88 BCM לפחות. הערכות אלה, שעדיין לא הוברר אם יש להן ביסוס, מותנות בכך שמבחני ההפקה (טסטים) באתר יושלמו בהצלחה. מבחנים אלה ייערכו, לפי ההערכות, כבר ביום שבת הקרוב.

ישראמקו שבשליטת קובי מימון, שמחזיקה ב-28% מהקידוח, כבר שווה יותר מחברת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, ובקצב הזה היא עוד עשויה להגיע בעדכון הקרוב של המדדים למדד ת"א 25 (המעו"ף). שוויה של ישראמקו גדל ביותר מפי שמונה מתחילת השנה לשווי של 2.1 מיליארד שקל, לאחר עלייה נוספת של 10% אתמול. שוויה של אפריקה ישראל, הסוגרת את רשימת ת"א 25, הוא 1.8 מיליארד שקל.



ישראמקו גם שווה יותר מאי.די.בי פיתוח ואי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר ושוויה גבוה ביותר מפי שניים מזה של החברה הכלכלית לירושלים שבשליטת אליעזר פישמן. אם כי יש לזכור שהזכויות של מימון בישראמקו שוות פחות מאשר המניות של דנקנר, פישמן ולבייב, שכן הוא מחזיק בישראמקו בשיעור קטן יחסים לשלושתם.



עדכון המדדים הבא עדיין רחוק ויתרחש בעוד חמישה חודשים. ואולם בקצב הזה, אם ימשיכו להתקבל אינדיקציות חיוביות נוספות לגבי קידוח תמר 1 בתקופה הקרובה, צפויות חברות חיפושי הגז והנפט להיות חלק ממדד ת"א 25.



גם קבוצת דלק, מקבוצת יצחק תשובה, ששוויה קפץ ב-150% ל-3.6 מיליארד שקל, יכולה לחזור בקלילות למדד ת"א 25. בנוסף, גם החברה הבת של קבוצת דלק, דלק קידוחים, ואבנר ביצעו זינוקים חדים ונסחרות לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל ו-1.7 מיליארד שקל בהתאמה, לאחר שהכפילו את שוויין מתחילת השנה. כדי להיכנס למדד ת"א 25 צריך שווי החברה הנכנסת לעבור ב-20% את שווי החברה היוצאת.



בכנס האנרגיה של הבנק השווייצי קרדי סוויס שנערך השבוע התייחס מנכ"ל נובל אנרג'י, צ'רלס דיוידסון, לקידוח תמר 1. פלי שביב, אנליסט בפסגות, ציין כי מנכ"ל החברה האמריקאית, השותפה הבכירה בקידוח תמר, הדגיש כי התוצאות של הקידוח נראות טובות משמעותית מההערכות הראשוניות וכי מדובר בפרויקט הגדול ביותר בתולדות החברה, עם חשיבות אדירה לשותפים המקומיים ולמדינת ישראל כצרכן.



התוצאות הסופיות של הקידוח יתקבלו בשבועיים הקרובים, אך דיוידסון אמר כי בחברה מצפים להמשך הפרויקט ולהקמת אסדת הפקה וכי הם ממשיכים לעבוד על כלל הרישיונות באזור שבהם שותפות החברות, מה שמבחינתם מהווה פוטנציאל אדיר. שביב מציין כי התייחסות המנכ"ל היא חיובית ביותר ומחזקת לא רק את ההערכות לגבי הפוטנציאל בקידוח תמר, אלא גם את התחזיות לגבי הפוטנציאל של האזור כולו כמקור נרחב לגז טבעי, ולפיכך את הערך הנוסף הגלום בהשקעה בחברות החולקות עם נובל את הרישיונות הנוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully