וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באוצר על מצע הליכוד לשוק ההון: "זה הזוי לגמרי"

מאת אתי אפללו וליאור דטל

6.2.2009 / 10:03

תמיכה מפתיעה בנתניהו בהסתדרות: "אנחנו שמחים שנתניהו הבין שטעה"



>> "זה הזוי לגמרי, הייתי חייב להיכנס בעצמי לאתר שלו בשביל לראות בעצמי שזה נכון" - כך הגיב אתמול בכיר במשרד האוצר לפרסום ההבטחות של יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, לבוחריו בתחום הפנסיה. "הסתכלתי על זה, ולא הבנתי למה לא כתבתם על זה בצחוק או כאנקדוטה משעשעת - הרי זה מה שזה.

"הרי מה זה לבטל את דמי הניהול בקופות הגמל - זה כמו להגיד: אני מציע להוריד ל-0 את התעריף על שיחות סלולר", הוסיף אותו בכיר. "אבל מצד שני, זה הבטחות של ערב בחירות. מי בכלל חושב שהבטחות של ערב בחירות יתקיימו, לא רק בתחום הפנסיה, בכל תחום שהוא", ציין המקור, שהוא פקיד בכיר ואינו יריב פוליטי של נתניהו.



כפי שפורסם אתמול ב-TheMarker, במצע הבחירות המתפרסם באינטרנט מדבר נתניהו על צעדים בתחום הפנסיה המנוגדים לרפורמות שיושמו בשני העשורים האחרונים במשרד האוצר. נתניהו מזוהה מאוד מבחינה אידיאולוגית עם אותן רפורמות ועם קידום נוסף של התחרות בשוק ההון.



מי שדווקא הביעו שמחה על המצע של נתניהו בתחום הפנסיוני היו אנשי ההסתדרות, שניהלו קרבות מרים עם נתניהו בתקופת כהונתו כשר האוצר בכל הקשור לתחום הפנסיה. "אנחנו שמחים שנתניהו הבין שהוא טעה, ואם הוא ייבחר, נחכה ונראה אם הוא יוכיח דברים אלה גם במעשים בשטח", אמר גורם בהסתדרות.



אחד הסעיפים המרכזיים במצע המופיע באתר האינטרנט הוא החזרת איגרות החוב המיועדות, ביטול דמי הניהול בקופות הגמל והגבלת ההשקעות של הקופות במניות ובאג"ח. נתניהו גם מציע לבטל את "תיקון 3" - רפורמה שהפכה את כל החיסכון הפנסיוני בישראל לחיסכון קצבתי.



ההצעות של נתניהו בתחום הפנסיה



ביטול "תיקון 3" שהופך את החיסכון הפנסיוני לקצבתי



הגבלת ההשקעות של קופות הגמל באג"ח ובמניות



הנפקת אג"ח מיועדות הנפדות מדי חודש



הגבלה על פרסום התשואות של קופות הגמל



ביטול דמי הניהול בקופות הגמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully