וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות המנוף יוצאות לדרך: האוצר אישר 6 מתוך 7 הקבוצות שניגשו למכרז

TheMarker

6.2.2009 / 11:40

קבוצה נוספת תאושר סופית לאחר שתעביר מספר הבהרות שנדרשו ממנה על ידי ועדת המכרזים



משרד האוצר פירסם היום את תוצאות הליך המיון המוקדם לניהול "קרנות המנוף" – הקרנות המשותפות לממשלת ישראל ולגופים המוסדיים המיועדות לטיפול באשראי החוץ הבנקאי ובהסדרי חובות של חברות ישראליות. הקמת קרנות המנוף הינה במסגרת יישום "תכנית ההאצה" – חבילת הצעדים להאצת הפעילות במשק נוכח המשבר הגלובלי.



בשלב זה הוכרזו 6 קבוצות שעמדו בקריטריונים הנדרשים ממנהל הקרנות, כפי שהוגדר בהליך המיון המקדמי. קבוצה נוספת תאושר סופית לאחר שתעביר מספר הבהרות שנדרשו ממנה על ידי ועדת המכרזים. יצוין כי המועמדים לניהול הקרנות הציגו מכתבי כוונות מגופים מוסדיים להשקעה בקרנות בהיקפים גבוהים משמעותית מהסכום המינימאלי הנדרש של כ- 400 מיליון ¤.



ביום ראשון הקרוב, 8.2.2009, יפורסם מכרז להקמת שתי הקרנות הראשונות, במסגרתו יתמודדו הקבוצות שאושרו, על הסכום הכולל שהגופים המוסדיים ישקיעו בקרנות לצד השקעתה של המדינה. הגשת ההצעות במכרז צפויה להיות ב- 1.3.2009. ביום א' הקרוב יפורסמו מסמכי המכרז בכתובת: http://www.mof.gov.il/manof.asp.



כזכור, הממשלה יזמה מהלך במסגרת "תוכנית ההאצה" להקמת קרנות השקעה משותפות לה ולגופים המוסדיים בישראל המנהלים את החיסכון לטווח ארוך, לטיפול בהסדרי חוב ומיחזורי אשראי של חברות שעיקר פעילותן בישראל ושהן בעלות אשראי חוץ בנקאי. במסגרת זאת תשקיע הממשלה בקרנות עד 5 מיליארד ¤ כנגד השקעה של הגופים המוסדיים באותן קרנות ובנוסף תבטיח להם תשואה מינימאלית של 4% בשנה על השקעתם ותיקח על עמה את מירב הסיכון להפסדי הקרנות (במידה ויהיו). לרשות מנהל הקרן יעמדו כלים מגוונים, בהם הוא יוכל לפעול אל מול החברות במטרה לסייע להן לפרוע את כל חובותיהן ולהמשיך להתקיים. מהלך זה צפוי להגדיל את הוודאות במשק באשר ליכולתן של חברות לעמוד בהתחייבויותיהן ולתרום לחילוצו של שוק האשראי החוץ בנקאי מהמשבר בו הוא שרוי.



המהלך צפוי לחזק את מחזיקי האג"ח, להבדיל ממנפיקי האג"ח (בעלי ההון), בעמידתם אל מול החברות לצורך פירעון החוב, באופן שיטיב גם עם העמיתים של הגופים המוסדיים. יתרונות נוספים של הקמת הקרנות הם: חיזוק משמעותי של שוק האשראי החוץ-בנקאי; חילוץ הגופים המוסדיים מקושי בקבלת החלטות השקעה; ניהול מקצועי של השקעות וטיפול באשראי בתמיכת המדינה, אך ללא מעורבותה הישירה וסיוע לשוק העבודה הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully