וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק אוף אמריקה: "אין שום סיכוי שהבנק יולאם"

נמרוד הלפרן

6.2.2009 / 21:20

"אנחנו לא זקוקים לסיוע כספי נוסף מהממשל", אמר קנת לואיס בראיון ל-CNBC



קנת לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה - הבנק הגדול בארה"ב - אמר היום כי אין אפילו סיכוי קלוש להלאמת הבנק וכי הבנק אינו זקוק לסיוע נוסף מהממשל. בראיון לערוץ חדשות העסקים CNBC אמר לואיס כי לבנק אין כוונה לבקש סיוע כספי נוסף מהממשל, לאחר שכבר קיבל סיוע פעמיים, וכי לבנק אוף אמריקה יש די מרחב פעולה כדי להסתדר בכוחות עצמו.



מניית בנק אוף אמריקה, אשר שווייה נחתך ביותר ממחצית מתחילת השנה, מזנקת ב-30% במסחר בוול סטריט. מניית הבנק נפלה במהלך המסחר ביום חמישי ב-20% למחיר של 3.77 דולר - שפל של כמעט 25 שנים - על רקע חששות כי הממשל בארה"ב יאלץ להלאים את הבנק, לאחר שסיוע ממשלתי בסך 138 מיליארד דולר לא הצליח לבלום את התדרדרות הבנק. עם זאת, בהמשך יום המסחר דיווח הבנק כי המנכ"ל לואיס ומספר דירקטורים בבנק רכשו במהלך השבוע יותר מ-400 אלף מניות של הבנק, בשווי של כשני מיליון דולר, ומניית בנק אוף אמריקה סגרה בסופו של דבר את יום המסחר בעלייה של כ-4%.



במהלך השבוע האחרון גברו ההערכות כי הממשל האמריקאי יאלץ להלאים את הבנק. "לא תהיה ברירה אלא להלאים את הבנקים", העריך האנליסט פול מילר מבית ההשקעות פרידמן, בילנגס רמזי, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג ביום רביעי.



העיתון "וול סטריט ג'ורנל" פירסם ביום חמישי מאמר שעסק באירועים שהובילו להודעת בנק אף אמריקה על רכישת מריל לינץ' ב-15 בספטמבר - שעה אחת בלבד לפני פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס - עסקה שככל הנראה הצילה את מריל מגורל דומה. במאמר נטען בין השאר כי רשויות הרגולציה בארה"ב דחקו בבנק אוף אמריקה לסגור את ההסכם לרכישת מריל לינץ', לאחר שהתברר כי הפסדי מריל היו גבוהים בהרבה מהצפוי.



לפי המאמר, ספקות ראשונים לגבי כדאיות רכישת מריל לינץ' עלו בהנהלת בנק אוף אמריקה שמונה ימים לפני הצבעת בעלי המניות של שני הבנקים על אישור המיזוג, ב-5 בדצמבר. הפסדי מריל ברבעון הרביעי הסתכמו ביותר מ-15 מיליארד דולר.



מריל לינץ' סיים בתחילת השנה את דרכו כחברה עצמאית, 95 שנים אחרי הקמתו, לאחר שבנק אוף אמריקה השלים את רכישתו תמורת כ-33 מיליארד דולר במניות. העסקה הוערכה במקור ביותר מ-50 מיליארד דולר, אולם שווייה נפל בהמשך בעקבות צניחת מחיר מניית בנק אוף אמריקה.



בחודש שעבר הסכים הממשל האמריקאי להזרים סיוע נוסף בהיקף של 20 מיליארד דולר לבנק אוף אמריקה, וכן לערוב להלוואות, משכנתאות ונגזרים של הבנק בסך 118 מיליארד דולר. סכום זה ניתן בנוסף לסיוע בהיקף של 25 מיליארד דולר שקיבלו קודם לכן בנק אוף אמריקה ומריל לינץ', במסגרת תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי, בסך 700 מיליארד דולר (TARP).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully