וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר תקף מנהרות הברחה בעזה

7.2.2009 / 9:21

זאת בתגובה לירי הרקטות אמש על אשקלון



מאת אבי יששכרוף, ברק רביד, יניר יגנה וסוכנויות הידיעות



עדי ראייה בעזה דיווחו הלילה כי מטוסי חיל האוויר תקפו אזור המכיל מנהרות הברחה בין הרצועה למצרים, סמוך לרפיח. לא היו נפגעים באירוע. דובר צה"ל אישר את דבר התקיפה ופירט כי פגיעה זוהתה בארבע מנהרות ומחסן אמצעי לחימה. כמו כן נמסר כי בעת תקיפת חלק מהמנהרות זוהו פיצוצי משנה. בהודעה נאמר עוד כי התקיפה נעשתה בתגובה לשיגור רקטות הקסאם לעבר שטחי ישראל.



התקיפה הלילה יצאה לפועל לאחר שגם מוקדם יותר השבוע הפציץ חיל האוויר מנהרות הברחה בדרום עזה, בעקבות ירי רקטת גראד לעבר אשקלון. בנוסף דיווחו פלסטינים כי הותקפו שתי עמדות של החמאס, אחת בבית להיא ואחרת בחאן יונס. איש לא נפגע בתקיפה.



בשעה שמטוסי חיל האוויר תקפו ברצועה, הזהיר ביום שלישי שר הביטחון, אהוד ברק, בכנס הרצליה כי "הגראד לא יעבור ללא תגובה ומה שהיה לא יחזור. נקיים את הבטחתנו לתושבי הדרום. אנו פועלים מול מצרים ולא מול חמאס".



מוקדם יותר באותו יום קיבלו תושבי רפיח הודעות המזהירות אותם מפני תקיפה של צה"ל וקוראות להם לעזוב את בתיהם, זאת לאחר שרקטת גראד התפוצצה הבוקר באשקלון. לדברי התושבים, בהודעות נאמר כי אנשים שעובדים במנהרות המשמשות להברחה בגבול מצרים, מתגוררים ליד המנהרות או נותנים סיוע לטרוריסטים, צריכים לפנות את האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully