וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הרכב קרייזלר תשבית לשבוע ארבע מפעלים

אשר שכטר

7.2.2009 / 14:48

הירידה החדה בביקוש למכוניות בארה"ב הובילה לנפילה של 30% במכירותיה של קרייזלר ב-2008



ענקית הרכב האמריקאית קרייזלר, שקיבלה בינואר סיוע חירום בסך 4 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי כדי למנוע את קריסתה, הודיעה אתמול כי בכוונתה להשבית ארבעה מפעלים בשבוע הבא - בעקבות הירידה החדה בביקוש למכוניות שאילצה את החברה לקצץ בתפוקה.



קרייזלר, שרשמה נפילה של 30% במכירותיה בארה"ב בשנת 2008, הודיעה כי תשבית ארבעה ממפעליה במישיגן, באילינוי, בדטרויט ובאונטריו בשבוע הבא. בין היתר, מייצרים המפעלים המושבתים את דגמי הדודג' קליבר, ג'יפ פטריוט וג'יפ קומפס - שמכירותיהם חלשות במיוחד. חלק מהמפעלים הושבתו לחודש בין אמצע דצמבר לסוף ינואר, במסגרת השבתה של 30 ממפעליה של קרייזלר בארה"ב.



"אנחנו רק מגיבים לתנאים בשוק, בהתאם למספר ההזמנות שאנחנו מקבלים. אנחנו בוחנים את הנתונים מדי שבוע", אמר מקס גייטס, דובר קרייזלר. קרייזלר נמצאת בבעלותה של קרן ההשקעות הפרטית סרברוס - מבעלי בנק לאומי.



יצרניות רכב נוספות, בהן ג'נרל מוטורס וטויוטה היפאנית, השביתו גם הן מפעלים וקיצצו בתפוקת הייצור בחודשים האחרונים במטרה להפחית עלויות ולהימנע מפיטורי עובדים בעקבות המשבר העולמי בענף הרכב. מכירותיה של קרייזלר בארה"ב צללו ב-55% בחודש ינואר, לצד נפילה של קרוב ל-50% במכירותיה של ג'נרל מוטורס ולאחר נפילה של 53% במכירותיה בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully