וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: שבוע המסחר ייפתח על רקע אופטימיות בארה"ב בציפייה לתוכנית החילוץ של אובמה

יעל פולק

7.2.2009 / 17:23

במהלך סוף השבוע איבדה טבע כ-1% במסחר בוול סטריט


שבוע המסחר בתל אביב ייפתח על רקע אופטימיות של המשקיעים בארה"ב, בציפייה לחבילת תמריצים בהיקף של למעלה מ-800 מיליארד דולר. השבוע הקודם בתל אביב הסתיים במגמה חיובית, שהושפעה מעליות מניות השותפות לגילוי הגז הטבעי בקידוח "תמר 1".

ת"א 25 עלה ב-0.6% לרמה של 682.46 נקודות, ובסיכום שבועי עלה המדד ב-3.3%. ת"א 100 הוסיף 0.8% לרמה של 623.38 נקודות, ובסיכום שבועי הוסיף המדד כ-4%. מדד מניות הבנקים נחלש ב-0.9% ומדד מניות הנדל"ן הוסיף 0.4%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל.

המסחר בוול סטריט במהלך סוף השבוע הסתיים בעליות שערים על רקע הציפייה לתוכנית ההצלה של אובמה ועל אף העלייה באבטלה: דאו ג'ונס הוסיף 2.7% ל-8281 נקודות, נאסד"ק טיפס ב-2.9% ל-1,592 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-2.7% ל-869 נקודות. בסיכום שבועי, עלה נאסד"ק ב-7.8%, S&P 500 הוסיף 5.2% ודאו ג'ונס התחזק ב-3.5%.

"ריבוי האינדיקטורים השליליים בחודשים האחרונים, לצד הנמכת תחזיות הצמיחה ברבעונים הקרובים, צפויים להמשיך ולהעיב על שוק המניות בישראל", כך מעריכים ביחידת המחקר של בנק הפועלים. "סיכון נוסף העומד לשוק המקומי נגזר מהסיכונים שבשוקי ההון העיקריים בעולם, בשל השפעתם הישירה על מגמות המסחר בשוק ההון המקומי". בבנק הפועלים נמנעים מהמלצה על הגדלת הרכיב המנייתי בתיקי ההשקעות. זאת, עד לעדויות למפנה במצב המאקרו כלכלי במשק המקומי.

במזרחי טפחות מעריכים כי הפחתה של 0.25% בריבית תוכרז בחודש הבא. בנוסף לכך מעריכים במזרחי טפחות כי "אג"ח לסוגיהן, בראש ובראשונה ממשלתיות, אך אולי גם תאגידיות, תרכשנה בעיתוי ובמינון מסוים, על ידי בנק ישראל", וממשיכים להמליץ על איגרות חוב צמודות מדד עם מח"מ של 2-5 שנים.



חברי הסנאט האמריקאי הגיעו להסכמה על חבילת תמריצים בסך יותר מ-800 מיליארד דולר להבראת כלכלת ארה"ב, בהתאם לתוכניתו של הנשיא ברק אובמה לבלימת המשבר הכלכלי. הסנאט עשוי להצביע על ההצעה כבר בשבוע הבא, ובכך לאפשר את אישורה הסופי של החבילה והבאתה לשולחנו של הנשיא עד אמצע החודש.

הכלכלות המפותחות כבר נמצאות במיתון, והמשבר הפיננסי עשוי להחמיר אם המערכת הבנקאית לא תתוקן - כך אמר היום יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), דומיניק שטראוס קאהן, בשיחה עם עיתונאים בבירת מלזיה. "לא ניתן לשלול את הגרוע מכל. הסכנה גדולה", אמר שטראוס-קאהן, אשר שוהה בקואלה לומפור לרגל כינוס של ראשי בנקים מרכזיים מדרום מזרח אסיה.

חברת דירוג האשראי מידרוג, המנוהלת על ידי גיל גזית, צפויה לפרסם בתחילת השבוע הקרוב את דירוג האשראי לאג"ח סדרה 10 של חברת הנדל"ן גזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, כך נודע ל-TheMarker. במהלך הימים האחרונים התקיימו הישיבות של מידרוג עם ראשי גזית גלוב בקשר לדירוג, ועל פי האינדיקציות המתקבלות הדירוג שיינתן לסדרה החדשה יהיה ממשפחת Aa. מגזית גלוב נמסר בתגובה כי "כפי שהחברה הודיעה בדיווח המיידי לפני מספר שבועות שהיא נמצאת בתהליך דירוג האג"ח המדובר, ברגע שיתקבל הדירוג נודיע לפי החוק".

דיונים על ביטול חלק מהאוניות שהוזמנו, פתיחת הסכמי המימון על אשראי של 1.35 מיליארד דולר, והעלאת תעריפי ההובלה הימית במכולות בידי חברת הספנות הגדולה בעולם - תרמו לקפיצה של מניית החברה לישראל ב-10.7% אתמול. המניה השלימה עלייה של 50% בשבועיים האחרונים.

במהלך המסחר בוול סטריט בסוף השבוע איבדה מניית חברת התרופות הגנריות טבע כ-1%; מניית ענקית תוכנות האבטחה צ'ק פוינט הוסיפה 4% ויצרנית פתרונות ה-WiMax, אלווריון, התחזקה ב-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully