וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הכלכלה הגרמני הודיע על התפטרותו - אך מנהיג מפלגתו דחה את ההתפטרות

רויטרס

7.2.2009 / 21:46

מיכאל גלוס, בן 65, ביקש להתפטר מהממשלה בשל גילו המתקדם, לפי דיווחים בתקשורת הגרמנית



שר הכלכלה הגרמני, מיכאל גלוס, הודיע היום על התפטרותו מהממשלה, דווקא בתקופה בה נכנסה גרמניה לאחת מתקופות המיתון הקשות ביותר שלה מאז מלחמת העולם השנייה. במכתב ששלח לראש המפלגת האיחוד הנוצרי הסוציאלי (CSU) טען גלוס כי התפטרותו נובעת מגילו המתקדם.



"השנה אהיה בן 65, והשתייכות לממשלה לאחר הבחירות הפדרליות ב-28 בספטמבר לא תואמות את תוכניותיי בחיים", אמר גלוס במכתב למפלגתו, שתוכנו פורסם בעיתון הגרמני "בילד אם סונטאג". מנהיג מפלגתו של גלוס, הורסט סיהופר, קיבל את מכתב ההתפטרות של גלוס ודחה את בקשתו להתפטר, לפי העיתון.



גלוס נחשב לבחירה מפתיעה לתפקיד שר הכלכלה לאחר שנבחר לתפקיד ב-2005. במסגרת תפקידו הוא עסק בעיקר בקידום עסקים קטנים ובינוניים. הוא היה מהקולות הבולטים שקראו לקיצוצי מסים כדרך לפתור את המשבר הכלכלי במדינה, ולכן ספג ביקורות חריפות מצד המפלגה הסוציאל דמוקרטית, שותפיה הקואליציוניים של הקאנצלרית אנגלה מרקל.



ממשלתה של קאנצלרית גרמניה אישרה בחודש שעבר חבילת תמריצים בסך 80 מיליארד יורו (105 מיליארד דולר) במטרה לבלום את המיתון המחריף במדינה, לאחר שספגה בשבועות האחרונים ביקורת חריפה מצד כלכלנים ובכירים ברחבי העולם בשל סירובה להרכיב חבילת תמריצים לעידוד הצמיחה.

חבילת התמריצים הגרמנית, השווה ל-1.6% מהתמ"ג, היא חבילת התמריצים הממשלתית הגדולה ביותר שהוכרזה עד כה באירופה. קרן המטבע הבינלאומית צופה כי הכלכלה הגרמנית תרשום צמיחה שלילית של 2.5% ב-2009. שיעור האבטלה בגרמניה עלה בינואר ל-7.8%, לעומת 7.7% בדצמבר, בעקבות המיתון המחריף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully