וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירות יוקרה ב-40% הנחה

8.2.2009 / 9:04

קנדה ישראל נפטרת מדירות יוקרה בפרויקט בלו בצפון ת"א: מוכרת אותן ב-40% פחות מהמחיר המקורי. "אנחנו לא בלחץ"

איך מוכרים 20 דירות יוקרה בתוך שבועיים, בזמן משבר כלכלי? הפתרון שמצאו בחברת קנדה ישראל כדי לשווק את פרויקט Blue הוא קבוצת רכישה, רשימת מקורבים והורדת מחירים משמעותית של כ-40%.

ברק רוזן ואסי טוכמאיר, בעלי השליטה בחברת קנדה ישראל, שבונה את פרויקט Blue בצפון תל אביב, מכרו 20 דירות בבניין השני, מתוך שישה בניינים בתוך שבוע, בשווי של 50 מיליון שקל. בניית שני הבניינים הראשונים צפויה להתחיל באפריל ולהימשך 30 חודשים. הבניינים הנותרים אמורים להיבנות תוך ארבע שנים.

קבוצת הרכישה, הורכבה מחברים ומקורבים של החברה, שחלקם הם רוכשים קבועים של החברה, כמו איזי שרצקי, משה פטרבורג ורוני בריקמן. מאחר שזו קבוצת רכישה, שילמו הרוכשים עד כה על הקרקע בלבד, סכום של כ-20-23 מיליון דולר.

מאז הגיע המשבר הכלכלי לישראל התרוקנו אתרי הבנייה מקונים ושוק היוקרה היה הראשון להיפגע. כדי למכור דירות יוקרה כיום צריך הרבה חברים, ובמקביל לתת הנחות משמעותיות. מחירי הדירות בפרויקט נעים סביב 5,000 דולר למ"ר, כ-40% פחות מהמחיר המתוכנן של 8,000 דולר למ"ר.

באותו אופן מכרה החברה את 50 הדירות בבניין הראשון ל-40 קונים בתוך שלושה חודשים (חלק מהרוכשים קנו חצי קומה ולא דירות רגילות). מכירה של 70 דירות בתוך שלושה חודשים וחצי היא הישג מרשים על רקע המשבר, אבל להצלחה זו יש סיבה - את דירות היוקרה בפרויקט מוכרים במחירים של דירות רגילות בתל אביב.

ההנחות המשמעותיות שקיבלו הרוכשים משדרות לחץ למכור בכל מחיר, אבל בקנדה ישראל לא מתביישים במהלך, שנועד להתניע את המכירות בפרויקט, ומקווים שהמחירים בבניינים הנותרים יחזרו לרמות שתוכננו.

"אנחנו לא בלחץ. העובדה שאנחנו מתחילים לבנות מעידה על חוזק", אמר ברק רוזן. "אנחנו יכולים להוריד מחירים ועדיין להרוויח. יזם צריך לדעת להתאים את עצמו לתקופה ולהבין שצריך למכור דירות גם אם מרוויחים עליהן פחות".

לדבריו, החברה יכולה להוריד מחירים מאחר שהקרקע נרכשה בתחילת 2006, כשמחירי הקרקע היו נמוכים יותר ועלויות הבנייה ירדו. בנוסף, מכיוון שמדובר בקבוצת רכישה, החברה לא הרוויחה על עלויות הבנייה של הפרויקט.

את הקרקע בשטח של 110 דונם, שנמצאת בגבול הצפוני של תל אביב על חוף הים צפונית למלון מנדרין, רכשן רוזן וטוכמאיר בינואר 2006 ב-46 מיליון דולר, עם זכויות לבנייה של שישה בניינים בני תשע קומות כל אחד. השניים הצליחו להגדיל את זכויות הבנייה ל-13 קומות. תמורת הגדלת הזכויות הם שילמו היטלי השבחה בסך של כ-20 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully