וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול בביקוש למכוניות בהודו - כנגד המגמה העולמית

סוכנויות הידיעות

8.2.2009 / 9:35

הסיבה: ירידה של 20% בריבית על ההלוואות


המיתון העולמי פגע קשות במכירות כלי הרכב בעולם, אך לא בהודו, שם נרשמת עלייה בחודשים האחרונים בביקוש לרכב. הסיבה: ירידה של 20% בריבית על ההלוואות. לאחר ארבע שנים של הידוק מוניטרי הבנק המרכזי של הודו משנה כיוון ובחודש שעבר ביקש מהבנקים להוריד את הריבית על מנת לשפר את זרימת האשראי, שקפאה לאחר קריסת ליהמן ברדרס בספטמבר שעבר. לפחות 80% מהמכוניות בהודו נמכרות באשראי, לפי סוזוקי.

האשראי הזול הוביל את סוזוקי למכירות שיא בהודו, השוק הגדול ביותר שלה, ועשוי לסייע להחיות את הביקוש לכלי רכב בהודו. עלייה זאת נרשמה בניגוד לירידה במכירות סוזוקי בארה"ב וביפאן, שם ירדו המכירות לשפל של 28 שנה.

מארוטי סוזוקי אינדיה, החטיבה המקומית של סוזוקי, מכרה 71,779 כלי רכב בחודש שעבר, המספר הגבוה ביותר מאז החלה למכור לפני 25 שנה.

מכירות רכבי הנוסעים בינואר של טאטה מוטורס, יצרנית הרכב השלישית בגודלה בהודו, היו הגבוהות מאז מאי, והביקוש צפוי לגדול ברבעון הנוכחי, אמר מנכ"ל החברה, ראבי קנט.

לפחות שמונה דגמים וגרסאות כלי רכב חדשים הושקו בהודו בחמשת החודשים האחרונים על מנת לפתות את הצרכנים. זאת לעומת ירידה של 37% בביקוש לכלי רכב אמריקאיים, שם ירד שיעור המכירות השנתי לרמתו הנמוכה ביותר מאז 1982, לפי וודקליף לייק. ביפאן, מכירות כלי הרכב בינואר ירדו בשיעור החד ביותר מזה 34 שנים.

פולקסווגן, ג'נרל מוטורס, פורד ויצרניות רכב נוספות מתכננות להוציא במשותף 6 מיליארד דולר עד 2012 על מנת להגביר את הייצור בהודו.

ממשלת הודו מנסה גם היא לעודד את הצמיחה עם תכנית תמריצים כלכלית שכוללת השקעה של 4 מיליארד דולר בבניית כבישים ונמלים חדשים. הממשלה מתכננת להפחית את מחיר הדלק בינואר בפעם השנייה בפחות מחודשיים, מה שצפוי לסייע להגביר את הביקוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully