וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הגידול באבטלה: נשים עשויות להיות הרוב המכריע בשוק העבודה האמריקאי

ניו יורק טיימס

8.2.2009 / 10:13

שיעור הנשים המועסקות בנובמבר עמד על 49.1% - והוא עולה



המיתון הנוכחי מתקרב להיות הממושך ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, ואנו עומדים בפני נקודת ציון משמעותית: הנשים עשויות לעקוף את הגברים בשוק העבודה האמריקאי – ולהוות רוב - לראשונה בהיסטוריה. הסיבה לכך קשורה פחות לאיכות המגדרים ויותר לתחומים שבהם בוצעו הפיטורים.



שיעור הנשים העובדות לא השתנה במידה רבה מאז תחילת המיתון. אך 82% מהפיטורים היו של גברים, אשר זוכים לייצוג ניכר בתעשיות שנקלעו למשבר, כגון תעשייה ובנייה. הנשים בדרך כלל מועסקות בתחומים כגון חינוך ובריאות, תחומים שמושפעים פחות מתנודות כלכליות, במשרות שמאפשרות לבלות זמן רב יותר בטיפול בילדים ובעבודות בית אחרות.



זה מכבר צפו הכלכלנים כי יגיע היום שבו נשים ישלטו בשוק העבודה. אולם מספר הנשים שנכנסו לשוק העבודה ירד במהלך שנות הפריחה בשנים האחרונות, מה שהעלה את הדיון האם הנשים באמת רוצות להיות גם המפרנסות וגם המטפלות.



בתקופות מיתון, אחוז המשפחות שבהן האישה היא המפרנסת עולה בשיעור קל, והדבר צפוי להשתקף בנתונים הסטטיסטיים של השנה הנוכחית. בנובמבר החזיקו הנשים 49.1% ממשרות השכירים בארה"ב, לפי נתונים של משרד העבודה האמריקאי. לפי מדד אחר, שכולל את עובדי החווה ואת העובדים העצמאיים, הנשים היוו 47.1% מכוח העבודה.



מקום העבודה של הנשים אולי בטוח יותר, אך עבורן קשה יותר לפרנס משפחה. סיבה אחת לכך היא שנשים עובדות באופן כללי פחות שעות לעומת גברים. נשים נוטות יותר לעבוד במשרות חלקיות ללא ביטוח בריאות או ביטוח אבטלה. אפילו בעבודות במשרה מלאה, נשים מרוויחות 80 סנט לכל דולר שמרוויחים עמיתיהם הזכרים, לפי הנתונים הממשלתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully