וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מיקרוסופט: "המשבר הכלכלי - משבר של פעם בחיים; נדרש אתחול מחדש של כלכלת ארה"ב"

סוכנויות הידיעות

8.2.2009 / 10:53

המשבר עלול להתפתח לכדי שפל כלכלי כמו זה של 1929, 1873 ו-1837, אמר סטיב באלמר


סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט - חברת התוכנה הגדולה בעולם - העריך כי המשבר הכלכלי הנוכחי הוא משבר של פעם בחיים אשר עלול להתפתח לכדי שפל כלכלי, וכי נדרש אתחול מחדש של הכלכלה האמריקאית, באלמר אמר את הדברים בנאום בפני חברי בית נבחרים דמוקרטים במדינת וירג'יניה ביום שישי. כך דיווח אתר חדשות הטכנולוגיה CNET.

באלמר השווה את תנאי השוק כעת לתנאים ששררו במשברים הכלכליים של השנים 1837, 1873 ו-1929, אשר כולם כללו קריסת בנקים, שיעור אבטלה גבוה ושפל כלכלי. "מדובר במשבר כלכלי של פעם בחיים. קיימת היסטוריה ארוכה של משברים כאלה, ולמען האמת אם חושבים על זה, בין המשברים של השנים 1837, 1873, 1929 ו-2008 הפרידו תקופות של משך חיים של אדם", אמר באלמר.

באלמר אמר כי הצמיחה הכלכלית של 25 השנים האחרונות התבססה על חדשנות טכנולוגית, גלובליזציה ומינוף - וכי רמות החוב הנוכחיות אינו בנות קיימא לאורך זמן. "בשנת 1929, למשל, זמן קצר לפני המפולת בשוק, היחס בין החוב הפרטי לתוצר המקומי הגולמי בארה"ב היה 160%", אמר באלמר. "בשנה שעברה, החוב של המגזר הפרטי ביחס לתמ"ג היה 300%, מינוף הרבה יותר גבוה", הוסיף.

"לתפיסתי, נדרש כעת אתחול מחדש כלכלי בסיסי", המשיך. "הכלכלה צריכה לבסס את עצמה מחדש ברמת הוצאות שמשקפת את הערך האמיתי של הנכסים לפני שנוכל לשוב לצמוח בשיעור בריא", אמר באלמר.

"מכירות מחשבים אישיים, ומחשב שני ושלישי, נחשבים למוצרי מותרות בתקציבים של מרבית משקי הבית", אמר בלאמר, אשר ציין כי למרות זאת בכוונת מיקרוסופט להשקיע השנה יותר מ-9 מיליארד דולר במחקר ופיתוח. "מוצרי אלקטרוניקה נוטים להיות כאלה. מחצית מהשקעות ההון בארה"ב הן בתחום טכנולוגיית המידע. אם יש פחות הון, יש פחות הוצאות על טכנולוגיית מידע. אף מגזר לא יהיה חסין", הוסיף.

באלמר גם הביע תמיכה בתוכנית התמריצים הכלכליים שמקדם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אותה הגדיר כחיונית, וציין כי התוכנית "תסייע לריכוך הנפילה כאשר נגיע לשלב האתחול, ותסייע להתניע מחדש את המנוע הכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully