וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר מתחזק ב-0.25% לרמה של 4.022 שקלים; רפי כהן: הדולר מתנהג כמטבע חסר כיוון

טל לוי

8.2.2009 / 11:19

מנכ"ל מטח 24: כשהדולר פורץ את רמת ה-4 שקלים, העדר רוכש דולרים


המסחר בשוק המט"ח מתנהל הבוקר במגמה חיובית כשהדולר מוסיף 0.25% (לעומת שערו היציג ביום שישי) לרמה של 4.022 שקלים. היום, יום ראשון, לא מתקיים מסחר במטבע חוץ ושערו של הדולר משתקף מהמסחר באופציות.



"הדולר נסחר בעולם ובישראל כמטבע חסר כיוון ונע לכאן ולכאן באופן אקראי. בשבוע וחצי האחרונים הדולר בישראל קצת התנתק מביצועי הדולר בעולם והוא מתנהג בעיקר בהתאם לרצון הסוחרים הישראלים", אומר רפי כהן, מנכ"ל מטח 24 "הסיבה להתנהגות הזו היא שאנו נמצאים בפרשת דרכים שבה אובמה נראה כמנהיג נחוש שיודע להגביל את שכרם של בכירי החברות, אך עדיין לא ראינו תוצאות ממשיות נוספות".

"אפקט העדר במיטבו"

כהן מצביע על אפקט העדר שהולך ותופס תאוצה בשבועות האחרונים: "אנשים חושבים שאם הדולר עולה, המשמעות היא שהוא ימשיך להתחזק. כאשר הדולר פרץ את רמת ה-4 שקלים, הגיע עדר שהחליט כי "אם הדולר עלה מעבר ל-4 שקלים, הוא יתחזק לעד" ורכש עוד ועוד דולרים. אבל תמיד כשדג קטן מוצא מזון, יש דג גדול יותר שאורב לו מעבר לפינה: הרי יש עושי שוק וספקולנטים שפשוט לא יתנו לציבור להרוויח כשהוא קונה דולרים".

כהן מצטט את הסופר נסים טאלב באומרו כי "בזמנים שכאלה, הידענים ידומו. הרי הצלחותיהם של אנשים מתבררות שוב ושוב כאקראיות ולא מעט אנשים מוחקים תוך ימים רווח שנצבר, בעמל רב, בכמה שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully