וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שקיבל 20 מיליארד ליש"ט ממשלמי המסים - רויאל בנק אוף סקוטלנד יחלק בונוסים של מיליארד ליש"ט

עפרה שלו

8.2.2009 / 11:17

מנהל ברויאל בנק אוף סקוטלנד שהשקיע בהלוואות סאבפריים רעילות השתכר כ-40 מיליון ליש"ט ב-3 שנים



רויאל בנק אוף סקוטלנד מתכוון לחלק לעובדיו בונוסים בהיקף של כמיליארד ליש"ט (1.5 מיליארד דולר), חודשים ספורים לאחר שקיבל סיוע של 20 מיליארד ליש"ט ממשלמי המסים - כך חשף ה"סאנדיי טלגרף" הבריטי. עוד חשף ה"סאנדיי טיימס", כי מנהל ברויאל בנק אוף סקוטלנד, שהשקיע בהלוואות סאבפריים רעילות, קיבל שכר של כ-40 מיליון ליש"ט (כ-60 מיליון דולר) ב-3 שנים. ג'יי לוין, בן 47, היה העובד בעל השכר הגבוה ביותר בבנק - כמעט פי 4 מהמנכ"ל לשעבר, סר פרד גודווין.



היקף תוכנית הבונוסים של רויאל בנק אוף סקוטלנד צפוי להגביר את הזעם הציבורי בבריטניה, המופנה לעבר העובדים הבכירים של מגזר הפיננסים, שנהנו בשנים האחרונות מחבילות שכר מנופחות בעוד שהובילו את החברות שלהם להפסדים כבדים. מועצת המנהלים של הבנק החלה בדיונים על הבונוסים עם UK Financial Investments, הגוף שהוקם על ידי משרד האוצר הבריטי במטרה לנהל את פעילות ההחזקות הממשלתיות בבנקים הבריטיים.



אף שהיקף הבונוסים צפוי לעורר זעם, הוא נמוך בכ-60% ביחס להיקף הבונוסים שחילק הבנק בשנה שעברה. מרכיב המזומן בבונוסים צפוי להיות נמוך בכ-80% ביחס לשנה שעברה. כמו כן, במטרה לפייס את השרים, אמר רויאל בנק אוף סקוטלנד כי שום בנקאי שלו לא יקבל בונוס עם מרכיב מזומן של יותר מ-25 אלף ליש"ט, במסגרת תוכנית הבונוסים החדשה. כמו כן, החליט הבנק לא לשלם כלל בונוסים לעובדים במחלקות המפסידות.



שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, אמר היום ל"סאנדיי טלגרף", כי בכוונתו לפתוח בבדיקה עצמאית של אופן ניהול הבנקים, כולל מערכת הבונוסים. הבדיקה תבחן את תפקידי הדירקטורים והמשקיעים המוסדיים, ותשווה בין התנהלות הבנקים הבריטים ביחס לבנקים במדינות אחרות בעולם.



"אנחנו לא יכולים לשדר 'עסקים כרגיל'", אמר דרלינג ל"טלגרף". "תהיה זו שגיאה לתגמל אנשים שנטילת הסיכון המוגזמת שלהם הפילה את הבנקים, וגרמה סבל למיליוני לקוחות. יש לתגמל הצלחות, לא כישלונות".



רויאל בנק אוף סקוטלנד חשף מחיקות של כ-12 מיליארד ליש"ט מאז החל מחנק האשראי, והוא צפוי לחשוף הפסד שנתי של עד 28 מיליארד ליש"ט - ההפסד הגדול ביותר בהיסטוריה של המגזר התאגידי בבריטניה.



המנהל בעל השכר הגבוה ברויאל בנק אוף סקוטלנד, לוין, ניהל את בנק ההשקעות האמריקאי של הקבוצה, RBS גריניץ' קפיטל. השכר שלו לא דווח מעולם, משום שהוא לא היה חבר במועצת המנהלים העיקרית. לוין החל לכהן כאחד ממנהלי גריניץ' לאחר שרויאל בנק אוף סקוטלנד רכש את העסק במסגרת רכישת נטווסט.



לוין, שפרש מרויאל בנק אוף סקוטלנד בדצמבר 2007, תרם אלפי דולרים לנציגי המפלגה הדמוקרטים בארה"ב ב-3 השנים האחרונות, בהם כריס דוד, ראש ועדת הבנקאות של הסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully