וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הזניק את הבורסה

יעל פולק

8.2.2009 / 14:00

השבוע נפתח בעליות חדות בבורסה, כאשר המוסדיים מתחילים לאסוף סחורה. המעו"ף זינק ב-3.3%, כלכלית ומניות "תמר 1" המשיכו לטפס

יום המסחר הראשון של השבוע בתל אביב, הסתיים בעליות חדות על רקע אופטימיות של המשקיעים בארה"ב, בציפייה לחבילת תמריצים בהיקף של למעלה מ-800 מיליארד דולר.

ת"א 25 עלה ב-3.3% ל-705.32 נקודות ות"א 100 הוסיף 3.4% ל-644.56 נקודות. מדד מניות הנדל"ן הוסיף 4.5% בהובלת מניות אפריקה וגזית גלוב. מחזור המסחר היה בינוני והסתכם ב-1.6 מיליארד שקל.

אחד הסוחרים הגדולים אמר בשעות הצהריים כי הגופים המוסדיים נמצאים באחזקות נמוכות מאוד במניות לאחר מכירות המניות וירידות הערך של השנה האחרונה - ולכן הם מעוניינים לשוב ולהגדילם.

הסוחר ציין עוד, כי גם הציפיות להודעות חיוביות נוספות בכל הקשור לתגלית הגז מול חיפה משפיעות לחיוב על האווירה.

הבוקר נרשמו 2 "פתיחות אנגליות" בבורסה כלומר פתיחת המסחר נדחתה בכ-8 דקות. כאשר מדד ת"א 25 עולה (או יורד) עם פתיחת המסחר ביותר מ-2.5%, מפסיקה הבורסה את המסחר במטרה לאפשר למשקיעים לשקול שוב את צעדיהם. פתיחת המסחר נדחתה הבוקר פעמיים ובסופו של דבר פתח ת"א 25 בעלייה של 2.7%.

המסחר בוול סטריט במהלך סוף השבוע הסתיים בעליות שערים על רקע הציפייה לתוכנית ההצלה של אובמה ועל אף העלייה באבטלה: דאו ג'ונס הוסיף 2.7% ל-8281 נקודות, נאסד"ק טיפס ב-2.9% ל-1,592 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-2.7% ל-869 נקודות. בסיכום שבועי, עלה נאסד"ק ב-7.8%, S&P 500 הוסיף 5.2% ודאו ג'ונס התחזק ב-3.5%.

UBS הוריד את תחזית הצמיחה של ישראל לתחזית של צמיחה שלילית של 0.8% לעומת תחזית קודמת של צמיחה של 1%. ההורדה בתחזית הצמיחה מנומקת בסביבה הגלובלית הקשה, שתוביל לירידה ביצוא ולירידה בביטחון הצרכנים.


"ריבוי האינדיקטורים השליליים בחודשים האחרונים, לצד הנמכת תחזיות הצמיחה ברבעונים הקרובים, צפויים להמשיך ולהעיב על שוק המניות בישראל", כך מעריכים ביחידת המחקר של בנק הפועלים. "סיכון נוסף העומד לשוק המקומי נגזר מהסיכונים שבשוקי ההון העיקריים בעולם, בשל השפעתם הישירה על מגמות המסחר בשוק ההון המקומי". בבנק הפועלים נמנעים מהמלצה על הגדלת הרכיב המנייתי בתיקי ההשקעות. זאת, עד לעדויות למפנה במצב המאקרו כלכלי במשק המקומי.

במזרחי טפחות מעריכים, כי הפחתה של 0.25% בריבית תוכרז בחודש הבא. בנוסף, מעריכים במזרחי-טפחות כי "אג"ח לסוגיהן, בראש ובראשונה ממשלתיות, אך אולי גם תאגידיות, תרכשנה בעיתוי ובמינון מסוים, על ידי בנק ישראל", וממשיכים להמליץ על איגרות חוב צמודות מדד עם מח"מ של 2-5 שנים.

חברי הסנאט האמריקאי הגיעו להסכמה על חבילת תמריצים בסך יותר מ-800 מיליארד דולר להבראת כלכלת ארה"ב, בהתאם לתוכניתו של הנשיא ברק אובמה לבלימת המשבר הכלכלי. הסנאט עשוי להצביע על ההצעה כבר בשבוע הבא, ובכך לאפשר את אישורה הסופי של החבילה והבאתה לשולחנו של הנשיא עד אמצע החודש.

הכלכלות המפותחות כבר נמצאות במיתון, והמשבר הפיננסי עשוי להחמיר אם המערכת הבנקאית לא תתוקן - כך אמר יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), דומיניק שטראוס קאהן, בשיחה עם עיתונאים בבירת מלזיה. "לא ניתן לשלול את הגרוע מכל. הסכנה גדולה", אמר שטראוס-קאהן, אשר שוהה בקואלה לומפור לרגל כינוס של ראשי בנקים מרכזיים מדרום מזרח אסיה.

מניות השותפות בגילוי הגז הטבעי בקידוח "תמר 1" ממשיכות לזנק: את מחזור המסחר הגבוה בבורסה הובילה מניית ישראמקו (8.16% , 53.0), שזינקה בלא פחות מ-836% מאז תחילת השנה. מניות קבוצת דלק (3.98% , 33170.0), דלק קידוחים (1.91% , 342.2) ויואל (0.0% , 46.5) נהנות מעליות ממושכות אף הן.

מניית כלכלית ירושלים (8.23% , 1894.0), המוחזקת (72%) בידי אליעזר פישמן, המשיכה לצבור תאוצה לאחר הפרסום ב-TheMarker, כי טדי שגיא מעוניין להשקיע בה.

פישמן ושגיא הגיעו להסכם בתקופה האחרונה, שלפיו שגיא ישתמש במטוסו הפרטי של פישמן לצורך נסיעות עסקיות בעולם - כך נודע ל-TheMarker.

חברת דירוג האשראי מידרוג, המנוהלת על ידי גיל גזית, צפויה לפרסם בתחילת השבוע הקרוב את דירוג האשראי לאג"ח סדרה 10 של חברת הנדל"ן גזית גלוב (2.85% , 1985.0), שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, כך נודע ל-TheMarker.

במהלך הימים האחרונים התקיימו הישיבות של מידרוג עם ראשי גזית גלוב בקשר לדירוג, ועל פי האינדיקציות המתקבלות הדירוג שיינתן לסדרה החדשה יהיה ממשפחת Aa. מגזית גלוב נמסר בתגובה כי "כפי שהחברה הודיעה בדיווח המיידי לפני מספר שבועות שהיא נמצאת בתהליך דירוג האג"ח המדובר, ברגע שיתקבל הדירוג נודיע לפי החוק".

דיונים על ביטול חלק מהאוניות שהוזמנו, פתיחת הסכמי המימון על אשראי של 1.35 מיליארד דולר, והעלאת תעריפי ההובלה הימית במכולות בידי חברת הספנות הגדולה בעולם - תרמו לקפיצה של מניית החברה לישראל (4.98% , 130700.0) ב-10.7% ביום חמישי. המניה השלימה עלייה של 50% בשבועיים האחרונים.

"דו"חות טבע (-0.41% , 17080.0) לרבעון הרביעי צפויים להציג הפסד חשבונאי, אבל רווח מנוטרל של 609 מיליון דולר (0.73 דולר למניה). הכנסות החברה צפויות להסתכם ב-2.92 מיליארד דולר. עיניי המשקיעים נשואות לתחזית המפורטת של שנת 2009 ולהשפעת הטמעת בר", כך כותבת הבוקר גל רייטר, ממחלקת המחקר של כלל פיננסים.

מניות הדשנים זינקו בארה"ב ב-8%-6% בסוף השבוע וגררו גם את כיל (6.96% , 3350.0) לעלייה של 8%. לימור גרובר, מנהלת מחלקת מחקר בבית ההשקעות פסגות ציינה מספר סיבות לעליות בסוף השבוע: עדכונים אופטימיים משוק דשני הפוספאט; עלייה במחירי הסויה והתירס; ודברים מעודדים מהנהלת Bunge, מפיצת הדשנים הגדולה בדרום אמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully