וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות הסטודנטים תובעת את לאומי קארד ב-2 מיליון שקל על על שימוש במאגר מידע והפרת הסכם

עמית בן-ארויה

8.2.2009 / 16:56

התאחדות הסטודנטים: החברה פסלה סטודנטים מהשתתפות במבצע ואיחרה בשליחת כרטיסי אשראי לסטודנטים



התאחדות הסטודנטים בישראל הגישה תביעה בסך 2 מיליון שקל נגד לאומי קארד, בשל הפרת תנאי החוזה עמה. בפברואר 2002 חתמה ההתאחדות על הסכם עם לאומי קארד להקמת מועדון צרכנות עבור הסטודנטים. לפי ההסכם, כך התביעה, החברה תנפיק כרטיס אשראי שישמש גם ככרטיס סטודנט, וחברי המועדון אמורים היו לזכות בפטור מלא מעמלות שונות.



מהתביעה עולה כי במהלך תקופת ההתקשרות התגלעו בעיות ביישום ההסכם. לפיכך לפני שנת הלימודים 2006-2007 הוצגה תוכנית עבודה לתיקון הקשיים. לאחר גיבוש התוכנית, נערך מבצע קידום מכירות ובסוף אותה שנה נרשמה עלייה של 7% במספר הסטודנטים שביקשו כרטיס משולב.



בפועל, נטען, לאומי קארד איבדה טופסי בקשה שמולאו על ידי סטודנטים בקמפוסים, ובהתאחדות הצטברו תלונות רבות של סטודנטים שמילאו טפסים והמתינו, לעתים יותר מחודשיים, להנפקת הכרטיס. העיכוב הביא לפיחות במעמדו של הכרטיס ולכך שהסטודנטים העדיפו להשתמש בתעודות חליפיות (למשל, אלה שמנפיק המוסד האקדמי). ההתאחדות גורסת כי העיכוב בהנפקה גרם בין היתר לנזקים כלכליים לסטודנטים שציפו לעשות שימוש בכרטיס בבתי עסק.



בנוסף נטען כי לאומי קארד סירבה לבקשות רבות להנפקת כרטיסים, חרף העובדה שהיה ברור לה כי ציבור הסטודנטים אינו הציבור המתאים לדרישות הכלכליות הרגילות להנפקת כרטיסים. "כך, למשל, דווקא במוסדות בהם לומדת אוכלוסיית סטודנטים אמידה יחסית - מוסדות לא מתוקצבים בהם שכר הלימוד הוא מעל 25 אלף שקל - נצפו אחוזי פסילה גבוהים במיוחד", נטען. לטענת ההתאחדות, 50% מהבקשות ממכללת נתניה סורבו, וכך גם 28% מהבקשות ממכללת שערי משפט.



ההתאחדות תובעת 1.3 מיליון שקל בגין שימוש לאומי קארד בסמלים של ההתאחדות בתקופה שלאחר תום החוזה ושאר הפיצוי, בין השאר, הוא בגין שימוש במאגר מידע המועדון בניגוד לתנאי ההסכם ועיכוב בקבלת כרטיסי האשראי.



מלאומי קארד נמסר כי "במשך חמש שנות השותפות עם התאחדות הסטודנטים השקיעה החברה מיליוני שקלים במיזם, שבין היתר באו לידי ביטוי במלגות לימודים למאות סטודנטים ובמגוון רחב של הטבות. גם לאחר סיום השותפות בשנת 2007, לאומי קארד התחייבה להמשיך ולתמוך בכרטיסים שהונפקו וכך עשתה. החברה תגיב רק לאחר שתלמד את כתב התביעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully