וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: תוצאות סנג'נטה הן חדשות מצוינות למכתשים אגן - הציגה צמיחה של 21% בתחום המהווה כ-80% מהכנסותיה

הדס גליקו

8.2.2009 / 17:11

בתי ההשקעות לידר שוקי הון ופסגות פירסמו היום הערכות לגבי מכתשים אגן לאחר פירסום תוצאות חזקות לחברה ברבעון הרביעי של 2008



מניית מכתשים אגן זינקה היום ב-10.88% בהמשך לתוצאות הפיננסיות של ענקית האגרוכימיה סינג'נטה ברבעון הרביעי והתחזית לשנת 2009.



חברת סינג'נטה עוסקת בגילוי, פיתוח, ייצור ושיווק של חומרי גלם ומוצרים מוצרים לחקלאות ולתעשיית המזון. פעילות החברה נחלקת שלוש חטיבות. האחת עוסקת בייצור קוטלי עשבים להגנה. השנייה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של זרעים וצמחים. החטיבה השלישית עוסקת בייצור QUANTUM Phytase, תוסף מזון מיקרוביאלי לבעלי חיים.



במכירות סגמנט הגנת הצומח המהווה כ-80% מסך ההכנסות של סינג'נטה, תחום הפעילות הרלוונטי למכתשים אגן, הציגה סינג'נטה צמיחה בשיעור של 21%. זאת, בזכות עליות מחירים של 7%, וגידול מרשים של 14% במכירות הכמותיות על רקע פעילות חזקה באמריקה הלטינית עם צמיחה בשיעור של 47% במכירות הגנת הצומח ברבעון הרביעי ונגיסת נתחי שוק.



לדברי אנליסט לידר שוקי הון, יואב בורגן "מדובר בחדשות מצוינות למכתשים אגן, אם כי צריך לזכור כי מכתשים אגן אינה צפויה להציג צמיחה בדו"חות הרווח והפסד שלה לרבעון הרביעי של 2008 שצפויים להתפרסם ב-11 במארס"



בורגן צופה למכתשים אגן מכירות של 471 מיליון דולר ורווח נקי של 4.5 מיליון דולר בלבד. לדברי בורגן "הסיבות לסטגנציה בביצועים הכספיים של מכתשים אגן ברבעון הרביעי הן בעיקר השפעות מטבעיות שליליות, הקדמת מכירות לרבעון השלישי והקטנת מכירות מכוונת בברזיל על רקע חששות מקשיי גבייה".



מבית ההשקעות פסגות העריכה האנליסטית לימור גרובר כי, אחת הנקודות המשמעותיות בדיווח היא התייחסות החברה לכך שישנם סימנים מוקדמים מעודדים מחצי הכדור הצפוני למרות שהתנהגות המטבעות והצורך בניהול סיכונים הדוק יותר עלולים להגביל את הצמיחה בשווקים מתעוררים.



בשלב זה מכוונת סינג'נטה להעלאת מחירים של 4-6% בחצי הכדור הצפוני. לדברי גרובר "במידה וסינג'נטה אכן תצליח להעלות מחירים אין ספק שהדבר יוביל להעלאת מחירים גם על ידי חברות אחרות בענף, ובוודאי על ידי מכתשים אגן שהיא יותר נתונה להשפעת מחירים בעולם ואינה קובעת את המחירים בעצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully