וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי טפחות גייס 400 מ' ש' בכתבי התחייבות; יונס: נגיע להלימות הון של 12% עוד לפני סוף השנה

שרון שפורר

8.2.2009 / 17:46

כלל ומגדל "אספו" חצי מההנפקה; התשואה נקבעה על 6.25% - פרמיה של 3.25% מעל אג"ח ממשלתי


בנק השלים היום גיוס של 400 מיליון שקל בהרחבת סדרה א' של כתבי התחייבות מסוג הון משני עליון, הנחשבים כהון לצורך חישוב יחס הלימות הון. התשואה על כתבי ההתחייבות בעלי מח"מ של 9.5 שנים נקבעה בגובה של 6.25% - כ-3.25% מעל תשואות אג"ח ממשלתיות במח"מ דומה.

מזרחי טפחות העניק הנחה על כתבי ההתחייבות שגייס כך, שהתשואה האפקטיבית עליהם נקבעה בגובה של 6.25% מול תשואה אפקטיבית של 6.04% בה הם נסחרת הסדרה בבורסה. הגיוס יאפשר למזרחי טפחות להגדיל את יחס הלימות ההון שלו ב-0.4%.

יחס הלימות ההון הוא היחס שבין ההון שעל הבנק לרתק ככרית בטחון והוא אינו יכול לעשות בו שימוש להרחבת הפעילות על ידי מתן אשראי - לבין נכסי הסיכון בבנק הנגזרים בעיקר מהאשראי שהוא מעמיד. יחס הלימות ההון המזערי שנדרש כיום מהבנקים הוא 9% וכך יישאר בשנתיים הקרובות - אך המפקח על הבנקים דורש מהם באופן לא רשמי להגיע ליחס של 12% בסוף 2009. יחס הלימות ההון של מזרחי טפחות עמד בסוף הרבעון השלישי של השנה על 11.4%. גיוס ההון יאפשר לו כאמור להגדיל את היחס ב-0.4%, אך מצד שני קשה לאמוד את ההשפעות של הרבעון האחרון על יחס הלימות ההון בבנק - כמו בבנקים אחרים - ולכן לא ברור לאיזו רמה יגיע מזרחי טפחות בסוף הרבעון.

בין המוסדיים הבולטים שהשתתפו בהנפקה: חברת הביטוח כלל שהשקיעה כ-96 מיליון שקל; מגדל שהשקיעה כ-106 מיליון שקל; וקופות הגמל של אקסלנס, שהשקיעו 42 מיליון שקל.

מנכ"ל הבנק אלי יונס אמר בעקבות הגיוס כי "ביצוע ההנפקה בעיתוי הזה התבקש על מנת להקדים את היצע ניירות הערך שיונפקו על ידי הבנקים, שישתמשו בערבות המדינה החלקית, לצורך גיוס הון משני עליון למימון פעילותם, ולנוכח המצב הכלכלי ואי-הוודאות בשווקים".

לדבריו, "הגדלת בסיס ההון של הבנק כבר בתחילת שנת העבודה תסייע לו לעמוד, עוד לפני סוף השנה, ביעד הלימות הון של 12% כפי שקבע דירקטוריון הבנק, וכן תאפשר לנו להמשיך ולהרחיב את פעילותנו בתחום האשראי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully