וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס מסבכת את תשובה

מעלות מכניסה את ההתחייבויות של הפניקס ל"בחינה מחדש עם השלכות שליליות" על רקע אי הוודאות של עסקת הפניקס-אקסלנס

עסקת אקסלנס ממשיכה להעיב על השמחה של תשובה ממציאת הגז בקידוח "תמר 1". חברת הדירוג מעלות, החליטה להכניס את דירוג ההתחייבויות של חברת הביטוח הפניקס, (AA), לבחינה מחדש עם השלכות שליליות.

במקביל, מעלות מותירה את דירוג ה-(AA) של אג"ח הפניקס, עם התוספת המילולית של "תחת מעקב עם השלכות שליליות". מעלות מסבירה את הבחינה מחדש של התחייבויות החברה, באי הוודאות שאופפת את עסקת הפניקס-אקסלנס.

החברה אומרת כי העסקה עשוייה לגרום להשלכות שליליות על פרופיל הסיכון ודירוג החוב של הפניקס. האחרונה רכשה את השליטה באקסלנס במהלך 2005, כאשר בתי ההשקעות היו הסחורה החמה ביותר בשוק הישראלי.

למוכרים בעסקה - רוני בירם וגיל דויטש - היתה אופציה לחייב את הפניקס לרכוש מהם את ה-41% שנותרו להם בבית ההשקעות שייסדו וניהלו.

לאחרונה החליטו בירם ודויטש לחייב את הפניקס לרכוש מהם את האחזקות הנותרות, והפניקס ניסתה להפעיל לוליינית משפטית כדי להיחלץ מההתחייבות, בעזרתו של עו"ד רם כספי.

אם הפניקס - המוחזקת על ידי יצחק תשובה באמצעות קבוצת דלק - תרכוש בסופו של דבר את אחזקות בירם ודויטש, הדבר יהיה לפי שווי מוערך של מעל 1.5 מיליארד שקל, שהם יותר מפי 3.5 משווי השוק של החברה בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully