וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראשית 2008 הפכה ברוקלין להבטחה לשעבר - עם צניחת הכלכלה זה עלול להשתנות

דיינה רובינשטיין

8.2.2009 / 19:56

בסוף 2008 נפל היקף המכירות של בתים בברוקלין ב-43% לעומת הרבעון הרביעי של 2007, על פי מילר סמואל


על ברוקלין נאמר שהיא מנהטן החדשה. לשם נוהרים בוגרי הקולג’ים, וזוגות נשואים שרוצים להקים משפחה. המהגרים האלו מגיעים בגלל יתרון המחיר של הפרבר, האופנתיות שלו וסגנון החיים הנינוח. אבל בסוף 2007 התהדק הדמיון בין ברוקלין למנהטן מסיבה נוספת - יוקר המחירים.

בראשית 2008 דיווחה ריל אסטייט גרופ כי שכר הדירה החציוני בשכונות ברוקלין, כמו פארק סלופ וויליאמסבורג, היה יקר יותר מאשר בשכונות במנהטן כמו הלואר איסט סייד והלס קיצ’ן. כך הפכה ברוקלין להבטחה לשעבר, אופנה שפסה מן העולם. אולם עתה, עם צניחת הכלכלה, זה עלול להשתנות.

בסוף 2008 נפל היקף המכירות של בתים בברוקלין ב-42.7% לעומת הרבעון הרביעי של 2007, על פי דו”ח הרבעון הרביעי של חברת השמאות מילר סמואל. המחיר הממוצע של יחידת מגורים ברובע היה אז 490 אלף דולר - 5.2% פחות מהמחיר בתקופה המקבילה ב-2007 ‏(559,338 דולר‏). “זו הפעם הראשונה שהמחיר נפל מתחת ל-500 אלף דולר מאז הרבעון הראשון של 2006. ברוקלין הפגינה ירידה במחיר החציוני של הבתים שנה מוקדם יותר ממנהטן”, נכתב בדו”ח.

מה זה אומר? אם תשאלו את רוזלין הובנר, ממשרד התיווך אגואיו אנד הובנר ריל אסטייט, זה הזמן להשקיע בברוקלין ‏(כמו כל המתווכים, היא כמובן לא אובייקטיווית‏). “אילו חיפשתי כעת בית, ירידת המחיר, בשילוב עם הירידה בריבית, היתה מסלקת אצלי את כל הספקות”, אומרת הובנר.

בטווח הארוך, כפי שאומרת הובנר, נדל”ן הוא ההשקעה הטובה ביותר. וייתכן כי שכונות משודרגות כמו קראון הייטס ופרוספקט לפרטס גרדנס, שבטווח הקצר ישקיעו בהן פחות, יוכלו לזנק במידה רבה בטווח הארוך, כמו שעשו לפורט גרין וקלינטון היל לפני כן.

“זה עניין אישי”, אומרת הובנר. “אני הייתי הולכת לקנסינגטון, לקראון הייטס. וישנו האזור שבין קראון הייטס לפרוספקט לפרטס. בכנות, קשה לנבא”.

הכותבת היא כתבת הנדל"ן של "ניו יורק אובזרוור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully