וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא השחיתות? אושרה החלטה לבניית בית חדש לראש הממשלה בעלות של 650 מיליון שקל

נחמיה שטרסלר

9.2.2009 / 8:21

אתמול החליטה הממשלה לבנות ארמון חדש שיאחד את משרד ראש הממשלה ובית ראש הממשלה במבנה דמוי חללית שיעלה למשלם המסים 650 מיליון שקל ■ סכום אדיר, חסר היגיון, שאתו ניתן לבנות שכונת מגורים שלמה, או לשפץ את כל בתי הספר במדינה הזקוקים לשיפוץ ■ לבתי ספר



קשה למצוא את המלים המתאימות. האם זה שיא השחיתות, האם שיא האטימות? או שמדובר כאן בחבורת פוליטיקאים ציניים שמשתינים עלינו ישר מהמקפצה?



הרי קשה להאמין שעכשיו, בעיצומו של המשבר הכלכלי העמוק, כאשר בסקטור הפרטי מפטרים אנשים ומקצצים בשכר, כאשר לממשלה אין מספיק משאבים כדי להציל מפעלים ולעזור לחלשים ולמפוטרים - היא תחליט על בניית ארמון שלטון חדש בעלות מטורפת.



אבל כך החליטה אתמול הממשלה: לבנות ארמון חדש שיאחד את משרד ראש הממשלה ובית ראש הממשלה במבנה דמוי חללית שיעלה למשלם המסים 650 מיליון שקל, סכום אדיר, חסר היגיון, שאתו ניתן לבנות שכונת מגורים שלמה, או לשפץ את כל בתי הספר במדינה הזקוקים לשיפוץ. לבתי ספר אין. לארמון ראש הממשלה יש.



ההחלטה עברה אתמול בממשלה ברוב גדול, כאשר רק ארבעה שרים התנגדו: שר האוצר רוני בר-און, שרת החינוך יולי תמיר, השר לאיכות הסביבה גדעון עזרא והשר לענייני הנגב והגליל יעקב אדרי. ארבעה צדיקים בסדום.



משרד ראש הממשלה לא יהיה משרד ממשלתי רגיל, אלא מבנה מפואר של מאות חדרים, אולמות לכינוסים ושטחים ציבוריים רחבי ידיים. בית ראש הממשלה הצמוד לו, לא יהיה דירת שרד רגילה אלא טירה של 1,000 מ"ר עם חדרי אירוח לרוב, מטבחים וחדרי ילדים.



כי אם לברק אובמה יש את הבית הלבן, לנו יהיה את ארמון החללית המפואר. ואז יראה העולם כולו מיהי המעצמה הגדולה בתבל. רק לפני שלושה חודשים הודיע האוצר שאין לו שני מיליון שקל להסעת ילדים פגועי מוחין למוסדותיהם. התערבות בית המשפט אילצה אותו להקצות את הכסף הדרוש.



והנה עכשיו יש 650 מיליון שקל להקמת הפירמידות החדשות. האם הם השתגעו שם בירושלים?



הרעיון בא כמובן ממוחו הקודח של רענן דינור, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שהוא בזבזן כרוני. אין לו שום מגבלת תקציב, בדיוק כמו לבוס שלו. בישיבת הממשלה אתמול אמר אולמרט בציניות אופיינית לראש אגף התקציבים רם בלינקוב, "אחרוג ממנהגי ולא אשמע בקול אגף התקציבים". הוא צחק כמובן, כי תמיד הוא לא שומע בקול אגף התקציבים הארכאי שמנסה לשמור על כספי משלם המסים.



לאורך כל תקופת שלטונו, היה אולמרט מיסטר "יש לי". הוא ורענן דינור היו מביאים מדי שבוע הצעות החלטה גרנדיוזיות לממשלה, שכולן היו כרוכות בהוצאות תקציביות אדירות, שלא היה להן כל מקור תקציבי. כך גם עכשיו. לארמון אין מקור תקציבי, אבל זה לא מרתיע את אולמרט. אפשר תמיד להגדיל את הגירעון.



כדי לתכנן את המפלצת, קיבל משרד ראש הממשלה תקציב של 20 מיליון שקל. זה כמובן לא הספיק ועכשיו הם דורשים עוד 20 מיליון. כך יהיה גם עם הארמון עצמו. הוא יתחיל ב-650 מיליון שקל, אך יגמור במיליארד! מה אכפת לשרים? הם היו מאשרים אתמול גם מיליארד. זה לא כסף שלהם. זה הכסף שלנו.



לאולמרט יש עוד חודש שלם בתפקיד (עד שתקום ממשלה חדשה). זה פרק זמן לא מבוטל בו הוא יכול להמשיך ולגרום נזק גדול לעם ישראל. לכן מוטב שיילך הביתה כבר עכשיו. מוטב שייצא לחופשה ארוכה כבר היום.



בה בעת יש לתבוע מציפי לבני ומביבי נתניהו להצהיר, עוד טרם הבחירות מחר, שהם יבטלו את ההחלטה השערורייתית מיד כשייכנסו לתפקידם. הציבור חייב לדעת מה הם חושבים על ארמון השלטון - לפני שהוא הולך לקלפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully