וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טימותי גייתנר דחה את הצגת הארגון מחדש של תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי

סוכנויות הידיעות

9.2.2009 / 9:18

בלומברג: שר האוצר האמריקאי דחה למחר את ההצגה בשל המחלוקות לגבי נושא הבנקים הרעים, והיישום שלו



שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, דחה את הצגת הארגון מחדש של תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בארה"ב (TARP), בעקבות חילוקי דעות בנושא הנכסים הרעילים של הבנקים.



כמה קריטריונים של התוכנית - אשר ככל הנראה תוצג מחר בוושינגטון במקום היום - מוסכמים על ידי מקבלי ההחלטות האחראים על הארגון מחדש של התוכנית. קריטריונים אלה כוללים הזרמה נוספת של כספי משלמי המסים בארה"ב אל הבנקים ואל חברות נוספות שעשויות להזדקק למימון כדי להמשיך פעילותן. כך אמרו בכירים במשרד האוצר האמריקאי לבלומברג.



תוכנית של הפדרל ריזרב המיועדת לעודד את הצריכה הפרטית ואת ההלוואות לחברות הקטנות תורחב - קרוב לוודאי כדי לכלול רכישת נכסי נדל"ן, לפי המקורות.



בין הנושאים שעדיין במחלוקת נמצאים הנכסים הרעילים של הבנקים, אשר פוגעים במאזן שלהם. בכירים בממשל אובמה עדיין שוקלים את האפשרות של הקמת "בנקים רעים" (Bad Banks) כדי שירכשו את הנכסים הרעילים, ייתכן אפילו בשיתוף עם קרנות השקעה פרטיות וקרנות גידור. עדיין לא ברור כמה גדול יהיה תפקיד העירבונות הממשלתיים לנכסים הבעייתיים שיוותרו במאזן של הבנקים.



"הבנקים מחפשים הבהרות, אנחנו מעוניינים שזו תהיה חבילה שלמה", אמר וויין אברנת'י, סגן נשיא בכיר באגודת הבנקאים האמריקאים בוושינגטון לבלומברג, והוסיף: "אם לא יהיו לאוצר הפרטים המדויקים, הם פשוט יקפיאו את השוק".



הבכירים אמרו לבלומברג כי דחיית הצגת הארגון מחדש נועדה לסייע לממשל להתמקד באישור הסנאט לתוכנית התמריצים לכלכלה האמריקאית של ברק אובמה. גייתנר צפוי לפרסם את פרטי הארגון מחדש של תוכנית סיוע למגזר הפיננסי בארה"ב מחר, ב-11 בבוקר שעון וושינגטון (6 בערב שעון ישראל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully