וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הרכב היפאנית ניסאן צופה הפסד שנתי של 2.9 מיליארד דולר; תפטר 20 אלף עובדים

סוכנויות הידיעות

9.2.2009 / 9:42

מניית ניסאן נפלה ב-5.8% בטוקיו; החברה דיווחה על הפסד רבעוני של 904 מיליון דולר



ניסאן מוטור, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה ביפאן, חתכה היום את תחזית הרווח השנתית שלה, ובנוסף הודיעה כי תקצץ 20 אלף משרות. זאת, לאחר שרשמה הפסד רבעוני גדול מהצפוי ברבעון השלישי של שנת הכספים של החברה בעקבות המשבר הכלכלי העולמי והתחזקות הין מול הדולר והיורו. מניית החברה נפלה ב-5.8% בבורסת טוקיו.



ניסאן דיווחה היום על הפסד רבעוני של 83.2 מיליארד ין (904 מיליון דולר) לעומת רווח של 132.2 מיליארד ין ברבעון המקביל שנה קודם לכן, על רקע נפילה של 31% במכירותיה בארה"ב בחודש ינואר.



הכנסותיה הרבעוניות של החברה נפלו ב-34% ל-1.81 טריליון ין, לאחר שהין זינק ב-17% מול הדולר וב-18% מול היורו במהלך הרבעון. למרות התוצאות המאכזבות היה ההפסד של ניסאן נמוך מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי החברה תרשום הפסד רבעוני של 129 מיליארד ין.



כמו כן, הודיעה ניסאן כי היא צופה לרשום הפסד של 265 מיליארד ין (2.9 מיליארד דולר) בשנת הכספים שתסתיים במארס, לעומת תחזית קודמת שפרסמה החברה לרווח שנתי של 160 מיליארד ין. ניסאן הודיעה כי תרשום השנה הפסד תפעולי של 180 מיליארד ין, לאחר שהמשבר הכלכלי העולמי הובילה לירידה חדשה בביקוש למכוניות ברחבי העולם.



ניסאן, אשר 44.3% ממניותיה נמצאות בבעלות רנו, הודיעה בחודש שעבר כי תקצץ את תפוקת הייצור שלה ביפאן ובארה"ב בעקבות הנפילה במכירות. בארה"ב כבר מנהיגה ניסאן שבוע עבודה מקוצר בן ארבעה ימים ומתכננת לפטר עובדים בשל הירידה בביקוש.



מנכ"ל החברה, קרלוס גון, קרא בחודש שעבר לממשלות העולם להעניק סיוע ממשלתי למגזר הרכב, הסובל ממשבר חמור בשל המיתון הגלובלי.



ניסאן היא האחרונה מיצרניות הרכב היפאניות, שהודיעו על הפסדים תפעוליים והודיעו כי הן צופות הפסדים שנתיים בשל המיתון המחריף. טויוטה דיווחה בשבוע שעבר כי היא צופה הפסד שנתי של 450 מיליארד ין, בעוד שהונדה חתכה את תחזית הרווח השנתית שלה ב-57%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully