וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל עלול לאלץ את GM לפשוט רגל כדי להבטיח החזר כספי הסיוע

סוכנויות הידיעות

9.2.2009 / 10:47

ממשל ארה"ב רוצה להיות הראשון לקבל תשלומים מיצרניות המכוניות - לפני חברות ההלוואה, לפי בלומברג


הממשל האמריקאי עלול לאלץ את יצרניות המכוניות האמריקאיות (GM) וTM08/s/special_big/ mihal_amdurski2.jpg לפשוט את הרגל, כדי להבטיח שהחברות יחזירו לו את תשלומי הסיוע שקיבלו בשווי 17.4 מיליארד, כך דיווחה בלומברג. יצרניות המכוניות טענו בעבר כי צעד שכזה עלול להרוס אותן.

בימים אלה התשלומים לממשלת ארה"ב – למעשה למשלמי המסים – באים בעדיפות נמוכה יותר מאשר תשלומים לחברות הלוואה כמו סיטי, ג'י פי מורגן וגולדמן סאקס, לפי הסכמי ההלוואה. שני אנשים המקורבים לפרשה דיווחו כי ממשלת ארה"ב שכרה שירותיו של משרד עורכי דין כדי להבטיח שהיא תקבל ראשונה את התשלומים, לפי בלומברג.

אם הממשל לא יגיע להסכמה עם יצרניות המכוניות לתשלום ההלוואות הממשלתיות קודם, הוא עשוי לאלץ את GM וקרייזלר לפשוט את הרגל כתנאי למתן עוד סיוע ממשלתי. הממשל יממן את פשיטת הרגל באמצעות הלוואה אשר תעניק לממשלת ארה"ב מעמד מועדף על פני שאר הנושים של החברה.

"הממשל ויצרניות המכוניות מנהלים עכשיו משא ומתן לראות אם אפשר להשיג הסכם שיעניק לממשלת ארה"ב את התשלומים קודם", אמר דון וורקמן מחברת עורכי הדין בייקר אנד הוסטלר לבלומברג, והוסיף: "אם הצדדים לא יצליחו, הממשלה תגיד לעצמה – אנחנו די בטוחים שאילוץ החברות לפשוט את הרגל יאפשר לנו לקבל את הכסף שלנו קודם".

שתי יצרניות המכוניות דחו בעבר קריאות לבצע ארגון מחדש תחת הגנה משפטית מפני פשיטת רגל, לאחר שטענו כי הגנה שכזו תבריח את רוכשי המכוניות הפוטנצאילים ותוביל לכינוס נכסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully