וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט יקצץ בתקציב החינוך ויגדיל הסיוע לבעלי בתים - במסגרת תוכנית התמריצים של אובמה

דפנה מאור

9.2.2009 / 11:50

ודאות גבוהה לאישור התוכנית ביום שלישי, למרות התנגדות עזה של רוב הרפובליקאים


הסנאט צפוי לאשר ביום שלישי את תוכנית התמריצים השאפתנית של הנשיא אובמה, שנועדה להחיות מחדש את הכלכלה האמריקאית, שהידרדרה למיתון. התוכנית, שתקציבה המוצע הוא 827 מיליארד דולר, כוללת השקעה בפרויקטי תשתית, חינוך, הטבות מס לעובדים, הגדלת סיוע לנזקקים ומובטלים, עידוד פיתוח אנרגיה ירוקה, סיוע לבעלי בתים ולרוכשי מכוניות.

הסנאט ערך שינויים ניכרים בהצעת החוק שעברה את אישור בית הנבחרים בקונגרס, כולל הפחתת השקעות בחינוך ובמניעת מחלות, והקטנת תקציב הסיוע למדינות ארה"ב השקועות בגירעון. מנגד, הוסיף הסנאט סעיפים גדולים של סיוע לבעלי בתים ולרוכשי מכוניות (ראו טבלה). בסך הכל גדל תקציב התוכנית מ-819 מיליארד דולר ל-827 מיליארד דולר. אולם בפועל, ההערכות היו כי תוכנית הבית הלבן תגיע לתקציב של יותר מ-900 מיליארד דולר, כך שהסנאט טוען לחסכון בהוצאות.



חבילת התמריצים צפויה לעבור בסנאט מכיוון ששלושה רפובליקאים אותתו על כוונתם להצביע בעדה, ובכך יעניקו לדמוקרטים רוב של 60 קולות הנחוץ לאישור ההצעה. עם זאת, רוב הרפובליקאים מתנגדים להצעה נמרצות, בטענה שמדובר בבזבוז גדול שלא יפתור את הבעיות הכלכליות.

הנשיא אובמה יבקר השבוע באינדיאנה ובפלורידה כדי לגייס תמיכה של הציבור הרחב בתוכנית, לאחר שהבית הלבן קיבל את תמיכתם של ארגונים עסקיים ותעשייתיים בה.

ההבדלים בהצעות החוק, כפי שנוסחה על ידי הבית הלבן, לבין ההצעה העומדת להצבעה בסנאט ייושבו לאחר אישור ההצעה בסנאט. לדברי לורנס סאמרס, היועץ הכלכלי הבכיר של אובמה, מדובר בחפיפה של 90% בתוכניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully