וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יגבה תשלום עבור משחקים מרכזיים במונדיאל ומשחקי חוץ של הנבחרת הצעירה

אופיר בר-זהר

9.2.2009 / 12:48

המועצה לכבלים ולוויין הרחיבה את רשימת המשחקים שאסור לגבות עבורם תשלום



מועצת הכבלים והלוויין הודיעה היום על הרחבת כמות המשחקים אשר חייבים להיות משודרים בערוץ פתוח ולא ניתן יהיה לגבות בעבורם תשלום נוסף. משחקים אלה ישודרו רק בערוצים הפתוחים או כאלה שנכללים בחבילת הבסיס. כללים אלה ייכנסו לתוקף החל ביוני 2009.



כך למשל תורחב היריעה בנוגע למשחקי טורניר המונדיאל כך שמי שרוכש את הטורניר לשידור יהיה חייב להעביר לערוצים פתוחים את משחק הפתיחה, ארבעת המשחקים המרכזיים משלב שמינית הגמר, שני המשחקים המרכזיים משלב רבע הגמר, שני חצאי הגמר, משחק הגמר וכל משחק בהשתתפות נבחרת ישראל.



בנוגע למשחקים של נבחרות ישראל קבעה המועצה עוד כי כל משחקי החוץ של נבחרת ישראל הצעירה וכל משחק בהשתתפות הנבחרת הצעירה משלב ההצלבה בתחרויות בינלאומיות רשמיות ישודרו בערוצים פתוחים. בנוגע למשחקי קבוצות כדורגל ישראליות במפעלים כמו גביע אירופה לאלופות וגביע אופ"א נקבע כי כל משחק חוץ של קבוצה ישראלית וכן וכל משחק בהשתתפות קבוצה ישראלית משלב הבתים ישודרו בערוצים הפתוחים. עוד קבעה המועצה כי חצאי הגמר ומשחק הגמר ממפעלים אלה ישודרו בערוצים פתוחים.



באשר לגביעי המדינה בכדורגל וכדורסל הוחלט כי המשחק המרכזי משלב רבע הגמר וכן שני חצאי הגמר ומשחק הגמר ישודרו בערוץ פתוח. לגבי ליגות העל בכדורגל ובכדורסל נקבע כי המשחק המרכזי מכל מחזור משחקים ישודר בערוצים הפתוחים.



מדובר בהמשך של הרפורמה שעליה החליטה המועצה לפני כמה חודשים, ולפיה יצומצמו משמעותית המשחקים בשידור חי שיועברו בערוצים שבתשלום 5+לייב ו5+גולד. המועצה קבעה כי בענפים המרכזיים שהם כדורגל, כדורסל וטניס ירוכזו השידורים החיים בארבעה ערוצים בלבד - 5, 5+ וערוצי ספורט 1וספורט 2 - זאת למעט מקרים ספציפיים ומועטים.



יו"ר המועצה ניצן חן אמר כי "זוהי בשורה לכל בית בישראל שאוהב ספורט. מדובר ברשימת חסרת תקדים בהיקפה למה שמקובל בעולם, ויחד עם זאת היא מידתית, אינה פוגעת בזכויות הקניין של הקבוצות שמשקיעות בהן הרבה כסף, אך מאידך במשחקים המכריעים בשלבים המתקדמים תתאפשר צפייה פתוחה לכולם גם לאלה שאין ידם משגת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully