וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון: מדד ינואר צפוי לרדת ב-0.7%-0.8%; פברואר עם ירידה של 0.5%

הדס גליקו

9.2.2009 / 12:40

בבית ההשקעות מעריכים כי ההשקעה באפיק הצמוד פחות אטרקטיווי מהאפיק השקלי, אולם לאלו הבוחרים בכל זאת להשקיע באפיק זה, ממליץ חיאק להתמקד במח"מ הבינוני של 4-7 שנים (אמצע העקום)



מדד ינואר צפוי לרדת ב-0.7%-0.8% ואילו מדד פברואר צפוי לרדת בשיעור של 0.4%-0.5%, כך מעריך הבוקר אנליסט בית ההשקעות גאון, רביב חאיק. בבית ההשקעות מעריכים כי ההשקעה באפיק הצמוד פחות אטרקטיווי מהאפיק השקלי, אולם לאלו הבוחרים בכל זאת להשקיע באפיק זה, ממליץ חיאק להתמקד במח"מ הבינוני של 4-7 שנים (אמצע העקום).



בגאון ממליצים לנצל את התשואות הגבוהות בהן נסחר האג"ח הקונצרני, במיוחד נוכח העובדה שקרנות המנוף מתחילות את תהליך המכרז לפני בחירתן. לדברי חיאק "תהליך זה ישפיע לטובה על האפיק הקונצרני כולו ולכן אנו ממליצים לשקול השקעה באג"ח בדירוגים גבוהים שהינן אטרקטיביות נוכח SPREAD (מרווח) של 3.20% בתל-בונד 20". מרווח מול אג"ח ממשלתיות צמודות מדד לתקופות מקבילות.



לגבי האפיק השקלי מעריך חיאק כי, תלילות העקום השקלי וצפי לירידת ריבית נוספת של 0.25% בסוף החודש, יחד עם תוכנית בנק ישראל לרכוש אגרות ממשלתיות וקונצרניות ארוכות במיליארדי שקלים על מנת להוריד את התשואה על הריביות הארוכות, צפויה לתת דלק למח"מ הבינוני והארוך.



האג"חים השקליים נסחרו השבוע בעליות של עד 1.2% שהתרכזו בעיקר במח"מ הבינוני-ארוך. התשואה לפדיון באג"ח הממשלתי ל-10 שנים (ממשל 219) ירדה מרמה של 4.93% לרמה של 4.80%, בעוד שהתשואה על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים קפצה מרמה של 2.84% לרמה של 2.97% זה השבוע השלישי ברציפות מתוך הערכה לגידול בהנפקות בארה"ב לטובת מימון תוכנית אובאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully