וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות בענף הכימיה לרונית קן: רכישת פטרוכים על ידי דור כימיקלים תיצור מונופול

אורה קורן

9.2.2009 / 13:43

הטענה: שתי החברות - היחידות בארץ המספקות שירותים בתחום הסולוונטים; המיזוג יוביל לעליות מחירים



רכישת חברת פטרוכים על ידי דור כימיקלים תיצור מונופול של 100% בתחום הסולוונטים (חומרים מרכזיים בתעשיה הכימית המשמשים ליצירת תהליכים בהתססה) - כך אמרו אתמול מקורות בענף הכימיה. לדבריהם, שתי החברות הן היחידות בארץ המספקות שירותים בתחום הסולוונטים, והמיזוג ביניהן עלול להוביל לעליות מחירים גבוהות.



לפני כשבועיים הודיעה דור כימיקלים, הנשלטת על ידי חלק מבני משפחת דנקנר, על רכישת חברת פטרוכים שבבעלות יצחק ראובן, הפועלת באשדוד וברמת חובב, תמורת 32 מיליון שקלים. ההסכם כפוף לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.



המקורות ציינו כי שתי החברות הן היחידות הפועלות בתחום הסולוונטים ומעניקות שירותים לחברות מהתעשיה הכימית, שעיקרם ניקוי הסולוונטים מזיהומים לאחר הפעילות בה ספחו חומרים והחזרתם לשימוש. עוד הוסיפו כי בין הלקוחות של פטרוכים נמצאות חברות גדולות במשק, דוגמת טבע, חיפה כימיקלים והברום, לצד חברות קטנות. חלק מהחברות הגדולות בארץ, דוגמת מכתשים, מפעיל מערך של ניקוי סולוונטים במפעליו.



על פי חוק ההגבלים העסקיים, אוסרת הממונה מיזוגים שיש בהם פגיעה בתחרות, אלא אם מדובר בחברה שהחלופה למיזוג היא קריסתה. במקרה של פטרוכים, ככל הידוע, התעניינו ברכישתה חברות נוספות במהלך השנתיים האחרונות בהן עמדה למכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully