וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכני הביטוח יחשפו את התשלום שהם מקבלים מחברות הביטוח ומקופות הגמל בעבור המלצה ללקוח

אתי אפללו

9.2.2009 / 15:02

חוזר חדש יחייב את הסוכנים והיועצים לנמק ללקוח מדוע המליצו לו על מוצר מסויים



הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ידין ענתבי, פירסם היום את חוזר ההנמקה שקובע כי סוכני ביטוח ויועצים פנסיוניים יצטרכו לתת ללקוח מסמך בכתב כאשר הם ממליצים לו על הצטרפות למוצר פנסיוני (ביטוח מנהלים, קרן פנסיה, קופת גמל) או על החלפת מוצר פנסיוני אחד באחר, ולפרט מהם השיקולים שעמדו בבסיס ההמלצה.



הסוכן או היועץ יצטרך לתת ללקוח נתונים בטבלת השוואה לגבי מוצרים פנסיוניים שונים, בה מפורטים גובה דמי הניהול, תשואה, מדד סיכון וגורמים נוספים שעשויים להשפיע על גובה הפנסיה של הלקוח בגיל פרישה. הסוכן או היועץ יצטרכו לפרט מהם היתרונות והחסרונות של המוצרים אותם המליצו ללקוח, ואם הם ממליצים על מספר מוצרים. כלומר, בתיק שמורכב גם קרן פנסיה, גם ביטוח מנהלים וגם מקרן פנסיה, יפרט הסוכן או היועץ איזה סכום כדאי ללקוח לשים בכל אחד מהמוצרים, ומדוע.



סוכני הביטוח יידרשו לגלות ללקוח מהו המוצר שעבור הפצתו הוא מקבל את התגמול הגבוה ביותר וכן לדרג את הגופים המוסדיים שאת מוצריהם הוא משווק, לפי גובה התגמול הכספי שהוא קיבל מהם או לפי מספר המוצרים הפנסיוניים שהוא שיווק עבורם. זאת על מנת לאפשר ללקוח להכיר את מידת ההעדפה של הסוכן את המוצר הפנסיוני שעליו המליץ.



מסמך ההנמקה יימסר ללקוח בסוף הליך הייעוץ או השיווק הפנסיוני. בנוסף, נקבע בחוזר מנגנון בקרה של הגוף המוסדי, על אופן הפצת המוצר הפנסיוני ללקוח. הגוף המוסדי - קופות הגמל, קרנות הפנסיה וחברות הביטוח - יבצע בדיקות מדגמיות בנוגע לתקינות הליך גיוס הלקוחות שבוצע על ידי הסוכן ויצרף לקוח למוצר פנסיוני רק לאחר שקיבל לידיו העתק ממסמך הנמקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully