וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל: התוצאות המעורבות של שופרסל - סנונית ראשונה למאבק המתחדש בתחום הרשתות הקמעוניות

הדס גליקו

9.2.2009 / 15:31

בעקבות גידול נמוך מהצפי למכירות שופרסל בדו"חות הרבעון הרביעי של 2008 אותם הציגה היום, מעריך אנליסט הראל פיננסים ערן יונגר כי, מהלכים אותם נקטה החברה לקראת התמודדות עם השקת הרשת המתחרה מגה בול לצד חגי תשרי הם הגורם לשיעור הנמוך של מכירות החברה



בעקבות תוצאות מעורבות לשופרסל בדו"חות הרבעון הרביעי של 2008 אותם הציגה היום, מעריך אנליסט הראל פיננסים ערן יונגר כי, מהלכים אותם נקטה החברה לקראת התמודדות עם השקת הרשת המתחרה מגה בול לצד חגי תשרי הם הגורם לשיעור הנמוך של מכירות החברה.



מכירות שופרסל הסתכמו ברבעון בסך של 2,697 מיליון שקל המהווים גידול של 4.6% בלבד, מכירות מגזר הקמעונות עלו בכ-4.8%. זאת, בעוד מדד מחירי המזון עלה ב-11% ברבעון זה לעומת הרבעון אשתקד.



שופרסל הציגה לעומת זאת עלייה במכירות למ"ר תוך ירידה בשטח המסחר הכולל וירידה בשטח החנות הממוצע. שיעור הרווח הגולמי עמד על 27.4% לעומת שיעור של כ-26.6% ברבעון המקביל וכן מרווח תפעולי של כ-4.9% לעומת רווח של כ-4.6% ברבעון המקביל.



להערכת יונגר שופרסל מצליחה לשמור על רמת מרווחים גבוהה כתוצאה משינוי תמהיל המכירות בין הפורמטים השונים. שופרסל רשמה ברבעון מרווח שלכ-1.9% לעומת מרווח של 3.3% ברבעון המקביל. להערכת יונגר ירידה בהכנסות וגידול בעלויות המיון הם שהביאו לפגיעה ברווח הנקי העומד על כ-50 מיליון שקל.



בעקבות תחזית החברה להחרפת התחרות בין הרשתות הקמעוניות בעקבות השקפת פורמט ה-HD של הרבוע הכחול סבור יונגר כי "תוצאות הרבעון הן סנונית ראשונה למאבק מתחדש בתחום ואין לצפות כי מרווחים נעים מעין אלו ישובו על עצמם בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully