וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לקפה ב-4 דולר לכוס: סטארבקס תחשוף תפריט ארוחות מוזלות - לראשונה בתולדותיה - בעקבות המיתון

סוכנויות הידיעות

9.2.2009 / 15:59

במסגרת התפריט המוזל יוכלו לקוחות סטארבקס לקבל כוס קפה וכריך או עוגה תמורת 3.95 דולר



סטארבקס, רשת בתי הקפה הגדולה בעולם, צפויה לחשוף היום תפריט ארוחות מוזלות – לראשונה בתולדותיה – לאחר שהמיתון המחריף בארה"ב והתחרות בינה לבין מקדונלד'ס פגעו במכירותיה של החברה, ואילצו אותה לסגור סניפים ולקצץ אלפי משרות.



במסגרת התפריט המוזל, יוכלו לקוחות הרשת לקבל כוס לאטה ועוגה תמורת 3.95 דולר, או לקבל קפה פילטר וכריך חם תמורת אותו מחיר. המהלך, אשר מקובל מזה זמן רב ברשתות המזון המהיר, נועד לאפשר לסטארבקס לפנות לאלפי לקוחות שנמנעו עד היום מהרשת בשל תדמיתה כיקרנית. התפריט החדש ייכנס לתוקף החל מה-3 במארס, וישווק כתפריט ארוחות בוקר.



מסטארבקס נמסר כי עובדי החברה קיבלו הוראה לספר ללקוחות שיגיעו לסניפי הרשת שהמחיר הממוצע של כוס קפה בסטארבקס עומד כיום על פחות מ-3 דולר לכוס, וש-90% מהמשקאות המוצעים בסניפי הרשת עולים פחות מ-4 דולר, במטרה לשים קץ לתדמיתה של סטארבקס כרשת המוכרת קפה ב-4 דולר לכוס.



המהלך, אותו הבטיח בעבר מנכ"ל סטארבקס הווארד שולץ כי לעולם לא ייעשה, נובע מרצונה של סטארבקס להתמודד עם הירידה החדה בהכנסותיה ולהסתגל להתנהגות הצרכנים בעקבות המשבר הכלכלי. בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל", אמר שולץ כי "אני מאמין שהאווירה הכלכלית הנוכחית תימשך שנים. מדובר בשינוי מהותי בהתנהלות החברתית והכלכלית של חברות ואנשים".



סטארבקס דיווחה בשבוע שעבר על ירידה של 69% ברווחיה ברבעון הרביעי של 2008, בעקבות נפילה של 10% במכירותיה בארה"ב, ונאלצה להודיע על הרחבת תוכניתה לסגור סניפים ועל קיצוצן של קרוב ל-7,000 משרות. הרשת הודיעה כי תסגור 300 סניפים, בנוסף לתוכנית קודמת לסגור 610 סניפים עד לסוף השנה הנוכחית, במטרה לחסוך עלויות בסך 500 מיליון דולר. בעקבות התוצאות המאכזבות ביקש שולץ מהדירקטוריון להוריד את משכורתו השנתית לפחות מעשרת אלפי דולר, והודיע כי ימכור את אחד ממטוסי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully