וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט שמרה על יציבות

יובל מעוז

9.2.2009 / 23:57

לאחר יום מסחר הפכפך, נסגר המסחר בוול סטריט עם שינוי מועט במדדים העיקריים. דאו ג’ונס ירד ב-0.1%, S&P 500 עלה ב-0.1% ונאסד"ק ננעל ללא שינוי

מסחר הפכפך התנהל היום בוול סטריט וננעל במגמה מעורבת. וול סטריט פתחה את שבוע המסחר עם דחייה בהצגת תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי אך לקראת אישורה הצפוי מחר של תוכנית התמריצים לכלכלה של הנשיא הטרי ברק אובמה.

דאו ג’ונס ירד ב-0.1% ל-8271 נקודות, נאסד"ק ננעל ביציבות ברמה של 1,591 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-0.1% ל-869 נקודות.

בשוק הסולידי, רשמו איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים עליות של 0.05% והתשואה עליהן יורדת ל-3.027%.

מחיר הנפט הגולמי סיים יום מסחר תנודתי בירידות, ונסגר מתחת למחיר 40 דולר לחבית בניו יורק - לראשונה זה שלושה שבועות. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה במארס נסגרו בירידה של 1.5% למחיר 39.56 דולר לחבית.

שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, דחה את הצגת הארגון מחדש של תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בארה"ב (TARP), בעקבות חילוקי דעות בנושא הנכסים הרעילים של הבנקים. התוכנית היתה אמורה להיות מוצגת היום אך נדחתה, ככל הנראה, בעקבות חילוקי דעות בנושא הנכסים הרעילים של הבנקים.

הסנאט צפוי לאשר מחר את תוכנית התמריצים השאפתנית של הנשיא אובמה, שנועדה להחיות מחדש את הכלכלה האמריקאית, שהידרדרה למיתון. התוכנית, שתקציבה המוצע הוא 827 מיליארד דולר, כוללת השקעה בפרויקטי תשתית, חינוך, הטבות מס לעובדים, הגדלת סיוע לנזקקים ומובטלים, עידוד פיתוח אנרגיה ירוקה, סיוע לבעלי בתים ולרוכשי מכוניות. נשיא ארה"ב צפוי לנאום היום בבית הלבן על התוכנית הכלכלית ולהציגה במלואה.

עם אישורה הסופי של חבילת התמריצים אשר מנסח בימים אלה הקונגרס האמריקאי יגיע סך ההתחייבויות של הממשל האמריקאי לתמיכה בכלכלה ובמערכת הפיננסית ל-9.7 טריליון דולר - שני שלישים מהתמ"ג האמריקאי ומספיק כדי לפרוע 90% מהמשכנתאות הקיימות בארה"ב.

אחד מסמלי כלכלת ארה"ב, יצרנית המכוניות ג’נרל מוטורס, עומדת בפני פשיטת רגל כפויה: הממשל האמריקאי עלול לאלץ את GM לפשוט רגל כדי להבטיח שהחברה תחזיר לו את תשלומי הסיוע שקיבלו בשווי 17.4 מיליארד דולר. יצרניות המכוניות טענו בעבר כי צעד שכזה עלול להרוס אותן.

במניות האשלג והדשנים נרשמה מגמת עלייה לאורך רוב שעות המסחר, אך זו התמתנה בשעות הסיום. פוטאש, ירדה ב-2.3%, אגריום עלתה ב-0.7% ומוזאיק הוסיפה 1.3%.

רשת חנויות ההמבורגרים מקדונלד'ס דיווחה על עלייה של 7.1% במכירות בחנויות זהות (כלומר, לא בחנויות הפתוחות פחות משנה) בחודש ינואר ברחבי העולם.

מנכ"ל ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון, ג'ף בזוס, חשף היום את קינדל 2, הדור הבא של הספר האלקטרוני שהושק לראשונה לפני שנה וחודשיים. קורא הספרים האלקטרוני החדש צפוי להיות דק יותר וקל יותר ומהגירסה הקודמת.

מניית הבנק השווייצי קרדי סוויס נסחרה בירידות בעקבות דיווחים כי הבנק צפוי להודיע על הפסד בסך של עד 8 מיליארד פרנק שווייצי (כ-6.9 מיליארד דולר).

מניות ישראליות: טבע צפויה לפרסם את הדו"חות הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2008. החברה הגישה היום בקשה לאשר את השיווק של גירסה גנרית לתרופה Fosrenol שפותחה על ידי חברת Shire, שנמכרה בארה"ב לפי קצב שנתי של 100 מיליון דולר.

בבית ההשקעות RBC הורידו את מחיר היעד למניית אורכית ל-2.5 דולרים מ-3.5 דולרים. כיום נסחרת המניה תמורת 2.4 דולרים. "אנו מורידים את מחיר היעד וממשיכים להמליץ להימנע מהשקעה בחברה", כותבים במחלקת המחקר של בית ההשקעות ומסבירים: "אנו חוששים כי החברה תמשיך לסבול ביתר שאת מהמשבר הכלכלי, תמשיך בקצב שריפת המזומנים וללא משאבים מספקים לפיתוחים משמעותיים שישמרו את המיצוב התחרותי. קופת המזומן תוכל לאפשר המשך פעילות של החברה אך משקיעים עלולים להידלל בעתיד".

ב-RBC הוציאו עדכון גם לחברת סיווה, המפתחת טכנולוגיה לתכנון שבבים לטלפונים סלולריים, נגני DVD, נגני מולטימדיה ניידים. בבית ההשקעות כתבו: "כפי שצפינו ההאטה הכלכלית פוגעת בסיווה ואנו מורידים תחזיות ומשמרים דירוג 'תשואת מגזר' ועמדה נייטרלית לאור הראות הנמוכה". בבית ההשקעות מציבים מחיר יעד של 8 דולרים למניה, לעומת מחיר של 7 דולרים כיום.

גילת לוויינים, תספק מערכות תקשורת לתקשורת לוויינית למוסדות פיננסים בניגריה. במסגרת העסקה, שנחתמה עם חברת די.סי.סי (DCC) הניגרית, ואשר מוערכת בשוק בכ-1-2 מיליון דולר, תרשת גילת מאות סניפים של בנקים ומוסדות פיננסיים ברחבי המדינה עם תחנות לווייניות זעירות.

מטאלינק, ספקית הפתרונות לתקשורת בפס רחב, הצליחה להכפיל את ההכנסות ברבעון הרביעי ל-3 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בשורה התחתונה ממשיכה החברה להפסיד. עם סיום הרבעון רשמה מטאלינק הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר, או 6 סנט למניה - נמוך משמעותית מהפסד של 8.5 מיליון דולר שרשמה ברבעון במקביל ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully