וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כי"ל קפצה ב-4%; מריל לינץ' העלה את מחיר היעד למתחרות; צופה שיפור בענף החל מהרבעון השני

נתן שבע

9.2.2009 / 17:44

באקסלנס מתקשים להסביר את ההצדקה לזינוק של 32% במניית כי"ל מתחילת השנה


מניית קפצה היום ב-4% במחזור הגבוה בשוק. במריל לינץ' יצאו היום בסקירה חיובית על מניות הדשנים המתחרות של כי"ל שכותרתה היא התחזית משתפרת. במריל לינץ' העלו במקביל את מחיר היעד למניות כמו פוטאש מוסאיק ואגריום. הסקירה אינה כוללת את מניית כי"ל.

במריל לינץ' מסתמכים על התחזית כי הביקוש לדשנים יהיה לפחות נורמלי ברבעון השני לאור היצע הנמוך של הדשנים הקיים בשוק ואם לא כך\ אז במחצית השנייה של השנה. "מחירי הסחורות מגיבים בתנדותיות והם משפיעים גם על מחירי המניות. כדאי לנצל את התנודתיות הזו על מנת לקנות בשפל", כותבים שם.

מנגד, לאחר זינוק של 32% מתחילת השנה במניה, באקסלנס דווקא מצננים את ההתלהבות. "מה גורם להתאוששות המניות כאשר המנועים העסקיים שלהם - מחיר הנפט ומחירי הסחורות החקלאיות - אינם זזים?", שואל גלעד אלפר מאקסלנס שמתקשה להסביר את הזינוק החד במניה. מחירי הסחורות החקלאיות, מחיר התירס ומחיר הנפט הם המנועים הפונדמנטליים שאמורים לקבוע את ביצועי מניית כי"ל, מניית פוטאש ואחרות ולכן ההתאוששות של מניית כי"ל נראית מעט תמוהה, כותב אלפר.

ייתכן ששמועות חיוביות בקשר למו"מ בין יצרניות האשלג ליבואניות הדשנים הסיניות עומדות מאחורי ההתאוששות, הוא מציין. אולם, ככל שהזמן עובר, הספקולציות לגבי תוצאות המו"מ הופכות להיות שליליות יותר ונדמה שכיום הציפיות של השוק הן כי במקרה הטוב לא צפויה עליית מחירים נוספת.

ייתכן גם שהבעיות של החקלאים בברזיל והבצורות בארגנטינה ובצפון סין משנים את הסנטימנט לגבי מלאי המזון. אולם, שבמקרה כזה מחיר התבואות היה עולה בצורה יותר משמעותית, מסביר אלפר. משרד החקלאות האמריקאי יפרסם את התחזיות של המלאים מחר. הציפיות הן כי למרות ירידה בכמות התבואות, המלאים דווקא יעלו, בעיקר בשל הירידה החדה בביקושים. ירידה במלאים, בניגוד לציפיות, יכולה לסמן כי ההתאוששות של מניות הדשנים יכולה להחזיק מעמד, כותב אלפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully