וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הכנסה דורש מארזים תשלום מס של 20 מ' ש' בעקבות "מבנה החזקות שנוצר בצורה בלתי נאותה"

יעל פולק

9.2.2009 / 18:16

טלי ירון אלדר: "זהו דיון עקרוני שמס הכנסה ינהל מול חברות רבות - והדיון ייערך בבית המשפט"



"חלוקת ארזים הולנד ומכירת כל נכסי ארזים גיברלטר בדצמבר 2002 לחברת ארזים הולנד - בסמוך לכניסתה לתוקף של הרפורמה במס הכנסה - נועדה להפחית בצורה בלתי נאותה את חבות המס של החברה, בדגש על יצירת זיכוי רעיוני מלאכותי באמצעות מבנה ההחזקות החדש". כך כותב פקיד, השומה משה אשר, במכתב לחברת ארזים.



בארזים מסבירים כי "בשל אי ההסכמות בין החברה לרשויות המס", קבעו רשויות המס את ההכנסה החייבת לשנת 2003 בהיקף של כ-61.6 מיליון שקל, וכי סכום המס לתשלום בעקבות שומה זו הוא כ-20.4 מיליון שקל. זאת, בהשוואה לדיווחי החברה הקודמים בדבר הכנסה חייבת בהיקף של 1.6 מיליון שקל, וחיוב מס בהיקף של חצי מיליון שקל בלבד.



לפי טענת מס הכנסה, ארזים ביצעה עסקה מלאכותית על מנת להימנע מתשלומי מס בטרם החלת הרפורמה המחייבת תשלום מס על רווחים לא מחולקים. החברה הקימה חברה הולנדית והעבירה אליה את כל נכסי ארזים גיברלטר - על מנת להפחית את תשלומי המס של החברה. לאור זאת כותב פקיד השומה כי "יש להתעלם מקיומה של ארזים הולנד לצרכי מס וממכירת הנכסים לארזים הולנד".



טלי ירון אלדר, לשעבר נציבת מס הכנה ומנכ"לית ארזים לשעבר, אמרה כי "המבנה הזה התקיים בארזים עוד לפנית תקופתי ולא אני בניתי אותו, אך המבנה הזה קיים ברוב חברות הנדל"ן הישראליות שפועלות בחו"ל. זהו דיון עקרוני שמס הכנה עומד לנהל מול חברות רבות - האם מבנה זה מגן בפני חיוב המס בישראל או לא - והדיון ייערך בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully