וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט יצביע היום על חבילת התמריצים לכלכלה האמריקאית בשווי 838 מיליארד דולר

רויטרס

10.2.2009 / 8:14

אם תאושר החבילה יחל משא ומתן לפשרה בין הצעת הסנאט להצעת בית הנבחרים


הסנאט האמריקאי התקרב אתמול לאישור תוכנית התמריצים של הנשיא ברק אובמה לעידוד הכלכלה באמצעות השקעות ממשלתיות והקלות מס. הצבעה על התוכנית - ששווייה עומד על 838 מיליארד דולר - תתבצע מאוחר יותר היום.

לאחר שבוע של דיונים, הסנאטורים הצליחו להגיע להסכם להורדת תוכנית התמריצים של הסנאט בכ-100 מיליארד דולר, ברוב של 61 תומכים מול 36 מתנגדים. ב-12 בצהריים שעון וושינגטון (19:00 שעון ישראל) צפויה להתקיים הצבעה סופית על התוכנית.

אם ההצעה תעבור, ייכנסו הסנאט ובית הנבחרים למשא ומתן לפשרה בין שתי הצעות לתוכניות התמריצים - האחת של הסנאט והשניה של בית הנבחרים, אשר אושרה כבר על ידי החברית בבית. עלות תוכנית התמריצים של בית הנבחרים עומדת על 819 מיליארד דולר.

ההתקדמות באישור תוכנית התמריצים של הסנאט הושגה לאחר שאובמה החל במסע דילוגים בארה"ב כדי להשיג תמיכה ציבורית. "העיכובים הבלתי נגמרים באישור התוכנית או שיתוק בוואשינגטון יגרמו רק להעמקת האסון", אמר אובמה במדינת אינדיאנה - בה שיעור האבטלה עלה ל-15.3%. אובמה אמר כי הוא מעוניין שחבילת התמריצים הסופית תגיע לשולחנו כבר בסוף השבוע הקרוב כדי שיוכל להתחיל ביצירת 4 מיליון משרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully