וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאני מיי ופרדי מאק עלולות להזדקק לסיוע ממשלתי נוסף בשווי 200 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

10.2.2009 / 11:21

מנהל רשות הדיור הפדרלית: הצורך בסיוע תלוי אם שוק הדיור האמריקאי ימשיך להידרדר


פאני מיי ופרדי מאק, ענקיות המשכנתאות אשר הולאמו על ידי ממשלת ארה"ב, עלולות להזדקק לסיוע כספי של עוד 200 מיליארד דולר אם ימשיך שוק הדיור להידרדר. כך העריך מנהל רשות הדיור הפדרלית (FHFA) ג'יימס לוקהארט.

הצורך של החברות בסיוע פיננסי נוסף תלוי בכיוון אליו הולך שוק הדיור האמריקאי, אמר לוקהארט בראיון לבלומברג. דבריו של לוקהארט מגיעים בעקבות אזהרות מצד בכירים בפאני מיי ופרדי מאק כי הסיוע הממשלתי עלול שלא להיות מספק כדי שהחברות יוכלו לעמוד בהתחייבויותיהן.

שוק הדיור האמריקאי איבד 3.3 טריליון דולר משוויו בשנה שעברה וכמעט אחד מכל שישה בתים עם משכנתא היה בעל ערך גלום שלילי (מצב שבו שווי הבית נמוך מיתרת המשכנתא שיש לפרוע), כך דיווח אתר המידע לנדל"ן Zillow.com. המחיר החציוני של הבתים בארה"ב ירד ב-11.6% ב-2008 ל-192,119 דולר לפי האתר. ברבעון הרביעי בלבד איבדו הבתים בארה"ב 1.4 טריליון דולר משוויים.

פאני מיי ופרדי מאק הן חברות המשכנתאות הגדולות בארה"ב, ולהן תיק משכנתאות וערבונות בשווי 5.2 טריליון דולר, מתוך שוק המשכנתאות בשווי 12 טריליון דולר בארה"ב. ממשל ארה"ב הלאים את החברות לאחר שהפסדיהן איימו להמשיך ולפגוע בשוק הדיור. הממשל התחייב להשקיע 100 מיליארד דולר בכל אחת מהחברות אם יהיה צורך בכך.

עד כה פרדי מאק קיבלה סיוע בשווי 13.8 מיליארד דולר והודיעה כי תזדקק לעוד 35 מיליארד דולר עד לסוף החודש. פאני מיי קיבלה סיוע של 16 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully