וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייתנר הצליח להדוף קולות שקראו להטלת הגבלות קשות על בנקים שיקבלו סיוע פיננסי

ניו יורק טיימס

10.2.2009 / 14:31

מאוחר יותר היום צפוי גייתנר לפרסם את פרטי תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי


תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בארה"ב (TARP) אורגנה מחדש לאחר מחלוקות בין בכירי הממשל בנוגע לפרטיה, אשר יפורסמו מאוחר יותר היום. שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, ניהל דיונים מול כמה מעוזריו של אובמה. בסוף הדיונים הצליח גייתנר למנוע הצבת תנאים נוקשים יותר לחברות הפיננסים המבקשות סיוע ממשלתי, כך אמרו בכירים בקונגרס האמריקאי.

גייתנר הצליח להדוף את הדרישה להציב מגבלות נוקשות יותר לשכר הבכירים של החברות המבקשות סיוע ממשלתי. בנוסף הצליח גייתנר למנוע מהתוכנית להכתיב לבנקים כיצד להשתמש בכספי הסיוע הממשלתיים, להחליף את בכירי הבנקים ולבטל את האחזקות הציבוריות בחברות שקיבלו סיוע.

בשל המחלוקות, חלק מהנושאים הבוערים ביותר בארגון מחדש של התוכנית נותרו לא פתורים. ובכל זאת, ביום שני נחשפו פרטים חדשים לגבי התוכנית. כמה מיועציו של הנשיא אובמה טענו כי יש להטיל תנאים נוקשים על החברות המפקשות סיוע פיננסי, בטענה שאובדן המשרות, הכעס המתגבר על מדיניות הבונוסים בוול סטריט והליקויים בהנהלות עלולים ליצור אי שקט פוליטי. לפי הערכות הבכירים בקונגרס, גייתנר צפוי להטיל את האשם למרבית המשבר על בכירי וול סטריט.

משרד האוצר צפוי לקרוא להקמתה של תוכנית משותפת למשרד האוצר ולפדרל ריזרב, בשווי התחלתי של 500-250 מיליארד דולר. התוכנית תעודד את המשקיעים לקנות נכסים רעילים מהבנקים. הפדרל ריזרב עשוי להעניק את המימון לתוכנית, בעוד התאגיד הפדרלי לביטוח עירבונות (FDIC) עשוי להעניק ערבונות למשקיעים אשר ישתתפו בתוכנית - אשר כונתה על ידי מספר גורמים "הבנקים הרעים" (Bad Banks?).

מרכיב נוסף של התוכנית יתמקד בהקלה על המחנק שקיים היום בשוק האשראי - בהחייאת מתן האשראי לסטודנטים, לרכישת מכוניות, לכרטיסי אשראי ולהלוואות מסחריות. מרכיב זה יורחב ל-500 מיליארד עד טריליון דולר.

המרכיב השלישי בתוכנית צפוי לכלול בחינה של רמות ההון של הבנקים, הכוללת תחזיות להפסדים עתידיים, כדי לקבוע כמה כספים על הממשל האמריקאי להזרים לכל בנק. ההון הנוסף יגיע מ-350 מיליארד הדולר הנוספים ב-TARP.

תוכנית נפרדת תייעד 50 מיליארד דולר לסיוע לבעלי הבתים בארה"ב אשר עומדים בפני עיקול. הכסף ישמש לשינוי תנאי המשכנתאות, והיא צפויה להתפרסם בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully