וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהמרים ברשת הולכים על נתניהו

נמרוד הלפרן

10.2.2009 / 14:39

החוזים בבורסת אינטרייד ברשת מורים, כי לנתניהו סיכוי של 75.1% להיות רוה"מ - ללבני 18%. סיכויי ברק - אפסיים

בזמן שחלק מאזרחי ישראל עדיין מתלבטים בעבור מי להצביע בבחירות, המהמרים באינטרנט כבר העניקו את הניצחון לבנימין נתניהו. החוזים העתידיים בבורסה האינטרנטית אינטרייד (Intrade), שיעניקו למשקיע בהם 100 דולר אם נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא, נסחרים כעת במחיר של 75.1 דולר. זאת, לעומת 58 דולר לפני כשלושה שבועות. פירוש הדבר שהמהמרים מעריכים כי לנתניהו סיכוי של 80% לזכות בבחירות - לעומת 58% לפני שלושה שבועות.

הסיכויים שמעניקים המהמרים לכך שציפי לבני תהיה ראש הממשלה הבאה נפלו ל-18% בלבד, לעומת יותר מ-40% לפני שבועיים. לפי המשקיעים באינטרייד, סיכוייו של אהוד ברק להיות ראש הממשלה הבא הם אפסיים. עם זאת, מחזורי המסחר בחוזים המהמרים על זהות ראש ממשלת ישראל הבא נמוכים, ועל כן ייתכן כי הם אינם משקפים את סיכוייהם האמיתיים של המועמדים.

בורסת אינטרייד, שבסיסה בדבלין שבאירלנד, מאפשרת לסחור בחוזים עתידיים על אירועים שונים - החל בשם הסרט שיזכה באוסקר וכלה בסיכויים להרשעתו של ברנרד מיידוף בגין הונאת פונזי. בעבר איפשרה הבורסה להמר גם על זהות האפיפיור הבא ועל תוצאות משפט ההונאה של בכירי חברת האנרגיה האמריקאית אנרון.

בעבר הצליחה בורסת אינטרייד לנבא אירועים בדיוק רב יותר מכפי שעשו סקרי דעת קהל. כך למשל, במרוץ לנשיאות ארה"ב ב-2004 הצביעו מרבית הסקרים על כך שהמועמד הדמוקרטי ג'ון קרי מוביל ביתרון קטן על מתחרהו ג'ורג' בוש. ואולם בבורסת אינטרייד דווקא היה לנשיא בוש יתרון - והוא אכן זה שזכה לבסוף. גם בבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב הכתירו המשקיעים באינטרייד את אובמה לנשיא הבא של ארה"ב לפני שהסקרים הצביעו על כך.

עם זאת, מומחים גורסים, כי יש להתייחס בספקנות לתוצאות ההימורים באינטרייד. הסיבה העיקרית לכך היא הרקע של המשקיעים, שאינו משקף בהכרח את האופי של מקבלי ההחלטות או של מומחים בסוגיות שבהן מדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully