וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדדי התל בונד עלו וב-10 הימים האחרונים בוצעו רק 57 רכישות עצמיות של איגרות חוב

טל לוי

10.2.2009 / 14:54

רק 31 חברות ביצעו את הרכישות; מדד התל בונד 40 זינק ב-14% מתחילת השנה



"המחירים פחות אטרקטיוויים והמשקיעים המוסדיים פחות לחוצים למכור". כך הסביר מנהל השקעות בכיר לפני חודש. ואכן, מבול החברות שרכשו את איגרות החוב שלהן עצמן היה בשיאו לפני 3 חודשים, אז נרכשו איגרות חוב בהיקף של יותר ממיליארד שקל, שמחקו חוב בהיקף של יותר מ-3 מיליארד שקל במאות דיווחים שונים לבורסה. לא מעט פעילים בשוק הסבירו כי מדובר בהזדמנויות שרואים פעם ב-100 שנה.



מאז הספיק הפוטנציאל הזה להתממש ומדדי איגרות החוב החלו לעלות: מתחילת השנה זינק מדד התל בונד 40 - מדד שנחשב באופן מסורתי למדד סולידי - ב-14% ומדד התל בונד 60 עלה ב-7.5%. העליות החדות הפכו את המשך הרכישות לפחות אטרקטיווי: ב-10 הימים האחרונים רק 31 חברות ביצעו רכישה עצמית של איגרות חוב ב-57 מועדים שונים. סכומי הרכישה זניחים ונעים לעתים ברמות של עשרות אלפי שקלים. בסך הכל, מדובר ברכישות של כמה מיליוני שקלים.



רכישה עצמית של איגרות חוב מאפשרת לחברות למחוק במחיר נמוך את החוב שצברו: כאשר חברה זקוקה לכסף, היא יכולה לגייס אותו מ-2 מקורות - אשראי בנקאי וגיוס כסף מהציבור באמצעות הנפקת איגרות חוב, אותן מחזיקות קרנות הפנסיה, קופות הגמל, ביטוחי החיים וקרנות הנאמנות. איגרת החוב - שמייצגת את החוב של החברה - נסחרת בבורסה. בחודשים האחרונים התגברו החששות של המשקיעים שמיהרו למכור את איגרות החוב. מחירן של האיגרות ירד וכך יכלו חברות רבות למחוק את חובן - לעיתים תמורת שליש מסכום החוב המקורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully