וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בבנקים הבריטים שכמעט התמוטטו: אנחנו מתנצלים על חלקנו במשבר הפיננסי

סוכנויות הידיעות

10.2.2009 / 15:18

בכירים מרויאל בנק אוף סקוטלנד ומ-HBOS ניסו להסביר בפני הפרלמנט הבריטי מדוע רצו לחלק בונוסים ל-2008



הבכירים האחראים על הבאת רויאל בנק אוף סקוטלנד ובנק HBOS כמעט עד להתמוטטות התנצלו על חלקם במשבר הפיננסי בבריטניה, אשר הביא לסיוע הממשלתי הגדול בהיסטוריה של המדינה.



טום מקילופ ופרד גודווין מרויאל בנק אוף סקוטלנד ואנדי הורנבי מ-HBOS ביקשו סליחה עבור חלקם במשבר, אשר הביא את ממשלת בריטניה להזרים 37 מיליארד ליש"ט כדי לרכוש נתחים בבנקים.



"אני מתנצל מעומק ליבי והייתי שמח לעשות זאת שוב", אמר גודווין, מנכ"ל רויאל בנק אוף סקוטלנד לשעבר, לוועדת האוצר של הפרלמנט הבריטי בלונדון, והוסיף: "אנחנו מתנצלים עבור כל המצוקה שנגרמה. זה השפיע על כולם".



את הדברים אמרו הבכירים בכוונה לשכך מעט מהכעס שהופנה כלפיהם מצד הממשלה הבריטית ומכל קצוות הקשת הפוליטית בבריטניה, לאחר שגודל חבילות הסיוע שמומנו על ידי כספי משלמי המסים תפח למיליארדי ליש"ט.



עם הכעס הרב המופנה כלפיהם, וכסף רב כל כך הושקע כדי לחלצם, ניסו הבכירים להסביר מדוע שקלו להעניק בונוסים לבכיריהם לשנת 2008. גודווין אמר כי בכירי חטיבת המט"ח וחטיבות נוספות רשמו שנת שיא ב-2008, על אף הפסדים בחטיבות אחרות, וכי האנשים האחראים לתוצאות הטובות יצפו לתגמול.



מקילופ, יו"ר בנק רויאל בנק אוף סקוטלנד לשעבר, אמר כי השיטה לפיה מחולקים בונוסים גדולים לבכירים נועדה לשמור על עובדים בעלי כישורים בחברה.



מקילופ אמר שהוא מצטער על רכישת בנק ABN אמרו. "אנחנו מצטערים על העסקה הזו, היא היתה טעות מוחלטת. באותם הימים לא ידענו את זה. אנחנו קנינו את ABN אמרו במחיר שיא". מקלופ ציין כי הוא לא היה מתאר את עצמו כבנקאי השקעות אשר מבין כל פן מסובך בעולם ניירות הערך.



הומבי, מנכ"ל HBOS לשעבר, אמר כי הפסיד יותר כסף מירידת ערך מניית הבנק ממה שהרוויח בשנתיים האחרונות בתפקיד. "אני השקעתי את כל כספי הבונוס שלי במניות", אמר הומבי, והוסיף: "האינטרסים שלי היו לגמרי זהים לבעלי המניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully