וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן סקיי מציעה לנושי ויטה פרי גליל 114 מיליון שקל במזומן בפריסה ו-30% מהמניות

עמירם כהן

10.2.2009 / 16:16

נושי ויטה פרי הגליל ידונו היום בהצעות להסדר נושים



אסיפת נושי חברת ויטה פרי הגליל תדון היום בשתי הצעות להסדר נושים שיאפשרו את מחיקת חובות המפעל שאינם ניתנים לפירעון בסך 260 מיליון שקל, מהם 157 מיליון שקל לבנקים.



על הנושים יהיה להחליט האם לקבל אחת משתי ההצעות או לדחות אותן. אם יידחו ההצעות, המנהלים המיוחדים יגישו בפני אסיפת הנושים שתתכנס במועד אחר, שלוש הצעות רכש שיאפשרו את המשך קיום המפעל כעסק חי. אם הנושים לא יקבלו אף לא אחת מהצעות הרכש, יתקיים הליך של סגירה לחברה, 500 עובדיה יפוטרו ונכסי החברה ומלאי התוצרת המוכנה של מפעל השימורים פרי הגליל בחצור הגלילית, ששוויו נאמד ב-80 מיליון שקל, יימכרו לטובת פירעון החוב לנושים.



עיקרי ההצעה להסדר נושים שהגישה קרן סקיי המנוהלת, בידי צבי יוכמן, כוללים את העברת נכסי החברה וחובותיה לידי חברה חדשה שתקים הקרן. החברה החדשה תשלם לנושים 114 מיליון שקל במזומן ובפריסה (כ-44% מהחוב) ותקצה להם 30% ממניות החברה, בתמורה למחיקת החוב. הקרן, שתחזיק ב-70% מהחברה החדשה, תזרים לה 32 מיליון שקל להון מניות.



עוד קובעת הצעת קרן סקיי, כי עובדי החברה ונושים בעלי זכות קדימה, יהיו זכאים לקבל במסגרת ההסדר את מלוא חובם. הקרן מציינת כי תוקף הצעתה ל-14 יום והיא מותנית בקיום בדיקת נאותות, באישור רשויות המס ובאישור דירקטוריון הקרן.



הצעה נוספת שתוצג הים בפני אסיפת הנושים נמסרה על ידי האגודה השיתופית של חקלאי מושב יודפת, בשותפות עם חלק מבעלי החברה הנוכחיים (קבוצת יודפת). לפי ההצעה, תועבר השליטה (51%) בויטה פרי הגליל בתמורה להזרמת 17 מיליון שקל בכפוף להסדרי החוב עם הנושים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully