וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נפח הגז בתמר 1 גבוה ב-60% מהתחזיות"

אבי בר-אלי

10.2.2009 / 18:06

נובל אנרג'י, השותפה האמריקאית בקידוח, הקדימה את הישראליות בפרסום תוצאות המבחנים: "התוצאות טובות משמעותית מההערכות הראשוניות"

נובל אנרג'י הודיעה היום בצהריים, כי נפח הגז בקידוח "תמר 1" מגיע ל-142 מ"ק - 60% מעל התחזיות. הבוקר פורסם ב-TheMarker כי מבחני ההפקה בקידוח "תמר 1" הסתיימו אתמול בהצלחה, ולפי הערכות, ממצאי המבחנים באתר הקידוח הוכיחו את קיומו של גז בר הפקה בהיקפים מסחריים.

האומדן לגבי היקף הגז הטבעי שבמבנה "תמר" החל אתמול, והשותפות בקידוח צפויות להודיע על סיום המבחנים ועל תוצאותיהם מחר. משמעות הממצאים היא כי נפח הגז הניתן להפקה מהמאגר אינו פחות מ-30-40 מיליארד מ"ק (BCM). ואולם, לפי הערכות, נפח הגז הניתן להפקה מהמבנה יהיה גבוה הרבה יותר.

כפי שפורסם בסוף השבוע ב-TheMarker, זינקו מניות השותפות בקידוח בעקבות שמועות שנפוצו בשוק ההון, לפיהן מבנה "תמר" עשוי להכיל כמות גז טבעי בהיקף 180-200 BCM - כפול מהתחזיות המוקדמות. זאת, בהמשך לדיווח חברת נובל אנרג'י האמריקאית, שהצביע לפני כשבועיים על תגלית גז בהיקף של 88 BCM לפחות. עם זאת, גורמים בענף האנרגיה העריכו אתמול, כי פוטנציאל ההפקה מהמאגר יהיה אמנם גבוה יותר מהתחזיות המוקדמות, אך עשוי להסתכם בכ-100 BCM.

בסוף השבוע אמר מנכ"ל נובל אנרג'י, צ'ארלס דווידסון: "התוצאות נראות טוב משמעותית מההערכות הראשוניות, ומדובר בפרויקט הגדול בתולדות החברה עם חשיבות אדירה לשותפים המקומיים ולמדינת ישראל כצרכן". דווידסון תיאר את הפוטנציאל הגלום בשדה כגילוי של שחקן מרכזי בתחום והדגיש כי האזור מהווה מבחינת החברה פוטנציאל אדיר.

בתוך כך, נודע כי דווידסון צפוי להגיע לישראל בסוף החודש, והוא צפוי לבקר באתר הקידוח וכן יתפנה לסדרת פגישות עם בכירי משק האנרגיה בישראל, בהם שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר.

לפני כשלושה שבועות דיווחה נובל אנרג'י כי ממצאי קידוח "תמר 1" מעידים על עתודות גז בנפח 88 מיליארד מ"ק לפחות. החברה החלה בביצוע בדיקות הפקה כדי לאמוד את קצב הפקת הגז ואת פוטנציאל ההפקה מסלעי המאגר.

שותפות הקידוח - נובל אנרג'י (36%), ישראמקו (28.75%), אבנר חיפושי נפט (15.625%), דלק קידוחים (15.625%) ודורגז (4%) - השקיעו עד כה בקידוח "תמר 1" כ-140 מיליון דולר. לאחר שבועיים ראשונים של דשדוש במנייתה של נובל אנרג'י (סימול: NBL) בהשוואה למניות השותפות הישראליות, זינקה מניית נובל בסוף השבוע בניו יורק והשלימה עלייה של כ-13.5% בתוך שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully