וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמי הניהול בקרנות המנוף יגיעו לעשרות מיליוני ש' בשנה

שרון שפורר

10.2.2009 / 18:37

כך על פי הערכות; המדינה תשקיע בקרנות המנוף בשלב הראשון 800 מיליון שקל; התשואה המובטחת - נמוכה מ-4%



המדינה הקטינה את התחייבותה להשקיע בקרנות המנוף ל-800 מיליון שקל מסכום של כמיליארד שקל - הסכום עליו דובר בשלב הראשון מתוך תוכנית כוללת של כ-5 מיליארד שקל.



נכון להיום אין כל ודאות כי הקרן השנייה שאמורה לכלול התחייבות של המדינה להשקעה של כ-300 מיליון שקל בכלל תוקם. הדבר תלוי בנכונות של הקבוצה שתזכה במקום השני מבין שבע הקבוצות המתמודדות במכרז.



למרות הפרסומים כי המדינה מתכוונת להבטיח תשואה של 4% - בפועל המדינה מבטיחה תשואה נמוכה מעט יותר לקרנות. זאת, שכן המדינה מתחייבת להשלים 90% מהפער בין התשואה שתושג במקרה זה ל-4% או את הסכומים שחולקו לה כרווחים בתוספת הצמדה למדד - אך הנמוך מביניהם. כך למשל, אם התשואה של הקרנות תעמוד על 2.5%. המדינה תשלים רק עוד 1.35%, כך שהתשואה תעמוד על 3.85%.



הקרנות יתקיימו למשך 7 שנים, עם אופציה לשלוש שנים נוספות (הארכה של כל שנה תתבצע בנפרד). הקבוצה שתזכה אינה מתחייבת, אך מתבקשת לעשות את מירב המאמצים שהקרן תשקיע לפחות 20% בתוך שנה מהקמתה, 45% בתוך שנתיים מהקמתה ו-80% בתוך שלוש שנים מהקמתה. אם לא תעמוד בהיקפים אלו - דמי הניהול השוטפים שתקבל יופחתו.



דמי הניהול המירביים בקרן יעמדו על 1% מסך ההתחייבויות להשקעה בקרן ו-0.5% מהסכום שכבר הושקע בקרן (הון הקרן), אלא אם כן יוחלט אחרת על ידי המשקיעים. קרי, אם קבוצה מסוימת תגיש התחייבות להשקעה של מיליארד שקל - ביחס של 1 ל-2 על התחייבות המדינה - דמי הניהול שלה עשויים להגיע לגובה של בין 20-10 בשנה הראשונה - וכמובן שככל שהמינוף על כספי המדינה גבוהים יותר - דמי הניהול יהיו גבוהים יותר.



בנוסף לכך, אם מנהל הקרן ישיג תשואה של יותר מ-8% בממוצע לשנה אחרי תום ארבע שנים מיום הקמת הקרן - הוא יקבל עוד 20% מתוך התשואה העודפת שהושגה על 8% כבונוס. לדוגמה, אם התשואה תגיע ל-10% בממוצע ב-4 השנים הראשונות - מדובר בפוטנציאל של מיליוני שקלים נוספים בדמי הניהול לקבוצה הזוכה במכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully