וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה מתוכנית הסיוע למגזר הבנקים בארה"ב הפילה את בורסות אירופה; פאריס צנחה ב-3.7%

נמרוד הלפרן

10.2.2009 / 19:52

פרנקפורט ירדה ב-3.5%; לונדון איבדה 2.2%; מגזרי הכרייה והבנקאות הובילו הירידות


בורסות אירופה ננעלו במגמה שלילית, לראשונה זה שלושה ימים. ירידות השערים הן על רקע חששות כי לא יהיה די בתוכניות הסיוע הכלכלי והפיננסי של הממשל בארה"ב - שותפת הסחר הגדולה ביותר של אירופה - כדי לתמוך בהתאוששות הכלכלה הגדולה בעולם. מגזרי הנפט, הכרייה והבנקאות הובילו את הירידות. בורסת לונדון איבדה 2.2%; בורסת פרנקפורט נפלה ב-3.5%; פאריס צנחה ב-3.7%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-2.8%.



שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, הציג היום תוכניות ממשלתיות להתמודדות עם משבר האשראי ולטיפול בנכסים בעייתיים המכבידים על מאזני הבנקים בארה"ב, בהיקף של 1.5 טריליון דולר, אשר עשויות להתרחב בהמשך לסכום של עד 2 טריליון דולר.

המרכיב הראשון בתוכנית שהציג גייתנר הוא תוכנית לייצוב המערכת הפיננסית. במסגרת התוכנית, הממשל ישתף פעולה עם המגזר הפרטי בהקמת קרן בהיקף של 500 מיליארד דולר לרכישת נכסים בעייתיים, עם אפשרות להרחבת התוכנית עד לטריליון דולר.

במקביל, ישתף משרד האוצר האמריקאי פעולה עם הבנק הפדרלי במסגרת תוכנית נוספות - בהיקף של עד טריליון דולר - שנועדה לספק מענה למחנק האשראי בשוק הצרכני. התוכנית להלוואות לצרכנים ועסקים (CBLI) תתבסס על תוכנית קיימת של הבנק הפדרלי בתחום האשראי הצרכני - אשר כללה הלוואות לסטודנטים, הלוואות לרכישת מכוניות והלוואות לבעלי כרטיסי אשראי - אך היא תורחב כעת מ-200 מיליארד דולר להיקף של עד טריליון דולר.

המרכיב השלישי בתוכנית שהציג היום גייתנר כולל בחינה מחודשת של מצב המערכת הבנקאית, לצד סבב נוסף של הזרמות הון לבנקים, אשר ימומן באמצעות המחצית שטרם נוצלה מכספי תוכנית סיוע החירום למגזר הפיננסי בסך 700 מיליארד דולר (TARP) שאישר הקונגרס בשנה שעברה.

, הבנק הגדול בשווייץ, עלה בקרוב ל-6% לאחר שדיווח היום על התחלה מעודדת לשנת 2009. עם זאת, הבנק רשם ברבעון הרביעי של שנת 2008 הפסד של 8.1 מיליארד פרנק שווייצי (6.9 מיליארד דולר) - הפסד גדול יותר מתחזיות האנליסטים אשר צפו הפסד רבעוני של 7.5 מיליארד פרנק. כמו כן, הודיע הבנק על כוונתו לפטר 2,200 עובדים נוספים.

עם זאת, מרבית מניות הבנקים באירופה רשמו היום ירידות. HSBC הבריטי, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי שוק, ירד ביותר מ-3%; קבוצת השירותים הפיננסים ההולנדית ING (סימול ING.AS) איבדה יותר מ-7%.

מניות מגזרי הנפט והכרייה רשמו ירידות. BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, ירדה בקרוב ל-5%; ענקית הנפט הצרפתית טוטאל ירדה ב-3.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully