וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש כי תוכניות אובמה וגייתנר לא יצליחו לאושש את כלכלת ארה"ב הפילו את מחיר הנפט ביותר מ-5%

נמרוד הלפרן

10.2.2009 / 22:30

נסגר בניו יורק במחיר של 37.55 דולר לחבית לאחר שהתקרב במהלך המסחר ל-42 דולר לחבית


מחיר הנפט הגולמי נפל ביותר מ-5% על רקע הערכות כי לא יהיה די בחבילת התמריצים הכלכלית של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ותוכנית החילוץ הפיננסית שהציג היום משרד האוצר האמריקאי, כדי להביא להתאוששות כלכלת ארה"ב - צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה במארס נסגרו במחיר של 37.55 דולר לחבית, נפילה של 5.1% או 2.01 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת לאחר שבמהלך יום המסחר כבר נסק מחיר הנפט בקרוב ל-6% לרמה של 41.8 דולר לחבית. מחיר הנפט נמוך כעת ב-75% משיא של 147.27 דולר לחבית שרשם בחודש יולי.



מוקדם יותר היום הציג גייתנר תוכניות ממשלתיות להתמודדות עם משבר האשראי ולטיפול בנכסים בעייתיים המכבידים על מאזני הבנקים בארה"ב, בהיקף של 1.5 טריליון דולר, אשר עשויות להתרחב בהמשך לסכום של עד 2 טריליון דולר.

המרכיב הראשון בתוכנית שהציג גייתנר הוא תוכנית לייצוב המערכת הפיננסית במסגרתה הממשל ישתף פעולה עם המגזר הפרטי בהקמת קרן לרכישת נכסים בעייתיים המכבידים על מאזני הבנקים בהיקף של 500 מיליארד דולר, עם אפשרות להרחבת התוכנית בהמשך להיקף של עד טריליון דולר.

במקביל, ישתף משרד האוצר האמריקאי פעולה עם הבנק הפדרלי במסגרת תוכנית נוספות - בהיקף של עד טריליון דולר - שנועדה לספק מענה למחנק האשראי בשוק הצרכני. התוכנית להלוואות לצרכנים ועסקים (CBLI) תתבסס על תוכנית קיימת של הבנק הפדרלי בתחום האשראי הצרכני - אשר כללה הלוואות לסטודנטים, לרכישת מכוניות ולבעלי כרטיסי אשראי - אך היא תורחב כעת מ-200 מיליארד דולר להיקף של עד טריליון דולר.

המרכיב השלישי בתוכנית שהציג היום גייתנר כולל בחינה מחודשת של מצב המערכת הבנקאים, לצד סבב נוסף של הזרמות הון לבנקים, אשר ימומן באמצעות המחצית שטרם נוצלה מכספי תוכנית סיוע החירום למגזר הפיננסי בסך 700 מיליארד דולר (TARP) שאישר הקונגרס בשנה שעברה.

עוד היום בארה"ב: הסנאט האמריקאי אישר את תוכנית התמריצים הכלכלית של הנשיא ברק אובמה, בסך 838 מיליארד דולר, שנועדה להציל ולייצר עד 4 מיליון מקומות עבודה בארה"ב. התוכנית אושרה ברוב של 61 תומכים מול 37 מתנגדים.

בעקבות אישור התוכנית על ידי הסנאט, צפויים כעת מגעים ליישוב הפערים בין הגירסה של התוכנית שאושרה על ידי הסנאט לבין הגירסה שאושרה עוד קודם לכן על ידי בית הנבחרים, שהיתה בהיקף של 819 מיליארד דולר. הגירסה של התוכנית שאושרה בסנאט כוללת יותר הקלות מס, בהיקף של כ-110 מיליארד דולר, מאשר גירסת בית הנבחרים.

"עלינו לפעול במהירות עם עמיתנו בבית הנבחרים כדי להשלים את מלאכת החקיקה ולהעביר את החוק לאישור בחתימתו של הנשיא בהקדם האפשרי", אמר מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully