וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב וינרוט לדין על שוחד

תומר זרחין

11.2.2009 / 3:09

אחד מבכירי הפרקליטים בארץ יואשם בכפוף לשימוע. וינרוט ייצג את שוקי ויטה, וחשוד שנתן לו שוחד כדי שיפחית שומות ללקוחותיו האחרים

פרקליטות המדינה הודיעה שלשום, שהיא תעמיד לדין את עו"ד יעקב וינרוט ואת רואה החשבון זאב פלדמן, בכפוף לשימוע, בגלל מעורבותם בפרשת פקיד השומה שוקי ויטה.

וינרוט יואשם במתן שוחד. כוונת הפרקליטות פורסמה לראשונה ב"הארץ" ב-25 בינואר, לאחר שהפרקליטות מסרה לוויטה שהיא מתכוונת להעמידו לדין בפרשה זו, גם כן בכפוף לשימוע.

יצוין שההחלטה על העמדה לדין של וינרוט ופלדמן, כמו העמדתו לדין של ויטה, התקבלה בפרקליטות מחוז תל אביב על דעתם של פרקליט המדינה משה לדור והיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.

הפרשה, שחקרו אותה אנשי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות, הועברה לפני כמה חודשים להכרעת פרקליטות המדינה. במסגרת החקירה נבדק חשד שוויטה - שיוצג בין היתר על ידי וינרוט, בתביעה שהגיש לבית הדין לעבודה על קידומו ובעניינים משפטיים אחרים - פעל כדי להגיע להסכמי שומה נוחים בשביל כמה נישומים שיוצגו אף הם על ידי וינרוט.

בין לקוחותיו של וינרוט באותה עת היו אנשי העסקים ארקדי גאידמק ומיכאל צ'רנוי, וכמה יהלומנים ישראלים. שכר טרחה נמוך מאוד שגבה וינרוט מוויטה, בסך 20 אלף שקל, עורר את חשדם של החוקרים, שבדקו אם לא היה זה סכום כספי נמוך מהמקובל. עוד בדקו חוקרי המשטרה אם רואה החשבון פלדמן, שהופיע בדיונים על גובה שומות המס מול ויטה, היה שליחו של וינרוט. לחוקרי המשטרה אין טענות כלפי הנישומים עצמם, והם אינם חשודים בביצוע עבירה כלשהי.

יצאו מכתבי שימוע

המשטרה גבתה עדויות מכל המעורבים בפרשה, לרבות וינרוט, אשר הוא נחקר באזהרה פעמיים. בפרקליטות היתה מחלוקת משפטית על פירוש ממצאי החקירה שהעבירה המשטרה ועל משמעותם המשפטית. אך בסופה הוחלט לשקול את העמדת וינרוט ופלדמן לדין, בכפוף לשימוע.

הפרקליטות דיווחה, כי "שוקלת להעמיד לדין בכפוף לשימוע". זהו נוסח אחיד שגיבש היועץ המשפטי לממשלה. זה היה גם נוסח ההודעה שנשלח לראש הממשלה, אהוד אולמרט, בפרשת ראשונטורס.

ממשרד המשפטים אישרו אמש, שבפרשת שוקי ויטה יצאו שלשום מכתבי שימוע למעורבים, בהם עו"ד וינרוט. ממשרדו של וינרוט נמסר אמש ל"הארץ", בתגובה, שהחשדות כלפי וינרוט ופלדמן חסרי יסוד וחסרי בסיס, על פניהם.

עוד נמסר, שכל בירור ענייני יגלה את היותם מופרכים, מכל זווית שהיא. "החשדות באו לעולם על רקע העובדה שהממונה על הכנסות המדינה, שוקי ויטה, יוצג על ידי וינרוט, ועל כן יש בהן פגיעה חסרת תקדים בסנגור עקב מילוי תפקידו, ביחסי עו"ד-לקוח, כמו גם בזכותו של אדם להיות מיוצג ללא מורא וללא משוא פנים", נמסר מהמשרד עורכי הדין.

עוד הובהר, כי וינרוט יבקש בירור מהיר ויסודי של הדברים, כדי שהאמת תתברר כהווייתה, על כל המשתמע ממנה, וכי וינרוט סמוך ובטוח בתוצאות של הבירור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully