וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך להחזרת אמון המשקיעים בברוקרים

רועי ורמוס

11.2.2009 / 6:47

אחריות תאגידית



>> בחודש שעבר נפתח דירוג מעלה ל-2009. זו השנה השביעית שבה מדרג מעלה חברות ציבוריות ופרטיות בישראל על פי קריטריונים של אחריות תאגידית בתחומים הבאים: אתיקה, מעורבות בקהילה, סביבת עבודה, איכות סביבה וממשל תאגידי (פרק חדש שנוסף לדירוג ב-2008 לאור החשיבות ההולכת וגדלה של הנושא בעולם).

תהליך הדירוג יינעל לקראת סוף אפריל, וביוני ייחשפו תוצאות הדירוג. 20 החברות הציבוריות הראשונות בדירוג, שיעמדו בתנאי הסף של מדד ת"א 100, ייכללו במדד מעלה הנסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.



דירוגים הבוחנים חברות באמות מידה של אחריות תאגידית הם בעלי חשיבות רבה בעולם, ותפסו מקום מרכזי בזירה העסקית. הדבר יקרה גם בישראל, מוקדם מכפי שמעריכים.



דווקא בתקופה כזו, על רקע המשבר הכלכלי שחיזק אצל כולנו את ההבנה בדבר חשיבותם המכרעת של האחריות, השקיפות, וההקפדה המלאה על דרישות החוק וכללי האתיקה - החובה החלה על הנהלת כל תאגיד לניהול אחראי ובדיקה פנימית גבוהה מתמיד.



ניהול אחראי אינו משימה חד פעמית. זהו אתגר תמידי, המלווה בהתלבטויות רבות. מכאן החשיבות הגדולה למדידה בכלים אוביקטיוויים כדירוג מעלה, ולשיפור תמידי לאורך זמן.



הנטייה הראשונית בימים אלה היא לומר שאין זמן (וכסף) לעסוק ב"עניינים כאלה". חשוב להבין כי אחריות תאגידית היא כלי ניהולי אסטרטגי, שבכוחו להשפיע על הארגון לחיוב, כלפי פנים וכלפי חוץ. המוניטין של החברה, בניית יחסי אמון עם לקוחות, ספקים, שותפים ובעלי עניין יחוזקו באמצעות ניהול השם דגש על אחריות תאגידית. אמון זה נפגע קשות בטלטלות שעוברים השווקים באחרונה.



במקביל, שמירה על סטנדרטים גבוהים של אחריות תאגידית בתוך הארגון - מתן דוגמה אישית בהתנהלות הוגנת ואתית, קיום דיאלוג פתוח עם העובדים - מסייעים בשימור ערכי התאגיד וההון האנושי, שנהפכים חשובים ביותר בתקופות משבר.



לא פחות מכך מדובר בכלי לניהול סיכונים - טיוב ביצועים בתחומים הרלוונטיים עשוי להוביל לצמצום הסיכון להתנהלות לא ראויה בארגון ולתביעות בגינה.



ההחלטה להשתתף בדירוג כרוכה בניסוח קוד אתי ותהליך עמוק של הטמעתו בקרב העובדים. תרומתו הגדולה של הדירוג לכל מנכ"ל של חברה עסקית היא בקבלת תמונה מדויקת על רמת ניהול האחריות התאגידית בחברה ועמידתה בערכים וסטנדרטים שנתפסים כבר כקונסנזוס. הדירוג משמש גם כלי השוואה לחברות הגדולות במשק ולמתחרים.



השתתפות רחבת היקף של חברות בדירוג, ותהליך הבדיקה והשיפור שיתלווה לכך בכל אחת מהחברות המשתתפות, עשויים להעלות לאין ערוך את נורמות ההתנהגות והניהול של החברות במשק הישראלי. כולנו נצא נשכרים מכך.



-



הכותב הוא מנכ"ל פסגות בית השקעות ויו"ר הוועדה הציבורית לעדכון דירוג ומדד מעלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully